کد خبر: 1014145
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خانواد‌های متوفیان حادثه "کلینیک سینا" می‌گفتند آنقدر که رسانه‌های بیگانه و معاند با آن‌ها تماس گرفته‌اند یک نفر از داخل کشور با آن‌ها تماس نداشته، جزئیات جدیدی درباره علت وقوع "حادثه کلینیک سینا" را تشریح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اقبال شاکری با اشاره به حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر تهران اظهار کرد: نظر فنی درباره علت قطعی حادثه انفجار در کلینیک را باید آتش‌نشانی به‌عنوان مسئول حریق در شهرداری اعلام کند، اما با توجه به جمع‌بندی‌های صورت گرفته و بازدیدی که از محل حادثه داشتم، اتصالی و جرقه برق منجر به آغاز آتش‌سوزی و حادثه شده است.

وی ادامه داد: البسه قابل اشتعال کنار کپسول‌ها قرار داشته و باعث شعله‌ور شدن سریع آتش شده است که با سرایت آتش به دو کپسول نیز آن انفجار مهیب رخ داد؛ متأسفانه پارکینگ ساختمان کلینیک به یک فضای سرپوشیده و محل نگهداری کپسول‌ها تبدیل شده بود که این وضعیت حاکی از عدم رعایت استاندارد‌ها در تغییر کاربری و انبار کردن کپسول‌ها بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه دستگاه‌های ناظر اعم از شهرداری، آتش‌نشانی، وزارت بهداشت، وزارت کار و وزارت راه باید در این زمینه پاسخگو باشند و در بررسی‌های انجام شده از سوی قاضی پرونده، میزان قصور آن‌ها مشخص خواهد شد، اما در حال حاضر همه در حال فرافکنی هستند و مسئولیت حادثه را به گردن دیگری می‌اندازند!

به گفته شاکری، تنها مرجعی که کارش را در حوزه کاری خود درست انجام داده، سازمان آتش‌نشانی بوده است، اما اینکه بعد از اخطار، هر کدام از نهاد‌های مربوطه باید چه اقدامی انجام می‌دادند باید مشخص شود.

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های متوفیان حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر تصریح کرد: خانواد‌های متوفیان حادثه در جریان نشست مفصلی که در مجلس برگزار شد، گلایه‌های بسیاری از عدم رسیدگی و دلجویی از آن‌ها داشتند و میگفتند آنقدر که رسانه‌های بیگانه و معاند با آن‌ها تماس گرفته‌اند یک نفر از داخل کشور با آن‌ها تماس نداشته است علاوه بر این، انتشار فیلمی از افراد فوت شده در فضای مجازی باعث جریحه‌دار شدن احساسات خانواده‌ها شده که به‌شدت خواستار برخورد با فرد خاطی بودند.

شاکری یادآور شد: در این حادثه، کادر درمانی فرصت خارج شدن از مهلکه را داشتند، اما در کنار بیماران ماندند و همه آن‌ها در طبقه چهارم فوت کردند، خانواده این افراد تقاضا داشتند آن‌ها به عنوان "شهید خدمت" در نظر گرفته شوند که در این زمینه باید با کمیسیون بهداشت مجلس و مسئولان مربوطه رایزنی کنیم؛ زخمی که برخی از خانواده‌ها در این حادثه دیده‌اند اصلا قابل جبران نیست، زیرا با سختی‌های بسیار فرزندان خود را به این مقطع رساندند، اما آن‌ها را در این حادثه از دست دادند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار