کد خبر: 1013937
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
سخنگوی وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که مردم به شایعه‌های مبنی بر تاثیر یک ماده غذایی مشخص بر کرونا توجه نکنند، گفت: هرگونه ادعا در زمینه درمان این بیماری باید با معاونت‌های غذا و دارو و درمان دانشگاه‌ها مطرح و توسط کمیته علمی بررسی شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که یروس کرونا و بیماری ناشی از آن در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش جهانی محسوب می‌شود، گفت: شایعه‌هایی مبنی بر تاثیر یک ماده غذایی مشخص یا توصیه‌های عجیب و غیرعلمی و نادرست یا مواردی مانند آن بر ویروس کرونا، موضوع تازه‌ای نیست. از ابتدای شیوع این ویروس در جهان و ایران، موارد این چنینی مطرح شده و بار‌ها به این مسائل پاسخ داده شده است.

وی افزود: همواره از مردم خواسته‌ایم که به شایعه‌ها و ادعا‌هایی که خارج از چهارچوب وزارت بهداشت مطرح می‌شود، توجه نکنند و اخبار معتبر در زمینه ویروس کرونا را فقط از طریق وزارت بهداشت و رسانه‌های معتبر با منبع وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی درباره برخی ادعا‌های مطرح‌شده در زمینه درمان کرونا تصریح کرد: کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا که شامل اساتید و متخصصان پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است، همه موارد در زمینه تاثیر بر ویروس کرونا را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند.

لاری ادامه داد: هرگونه ادعا در زمینه تاثیر یا درمان این بیماری از طرف هر شخصی باید با معاونت‌های غذا و دارو و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مطرح و سپس در کمیته علمی ستاد بررسی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: از همه رسانه‌های کشور می‌خواهیم که در وضعیت موجود شیوع ویروس کرونا به شایعه‌ها در این زمینه دامن نزنند و آخرین اخبار معتبر علمی را از طریق وزارت بهداشت و با تایید کمیته علمی کرونا دنبال کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار