کد خبر: 1012973
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از اجرای پویش احسان ماسک همزمان با ماه محرم با همکاری نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان خبر داد.

علیار راستگو با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان در مقایسه با اردیبهشت سال جاری، گفت: هر قدمی، هرچند کوچک که برای حفظ سلامتی مردم برداشته شود ارزشمند است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در مقابله با بیماری کرونا، افزود: ایام محرم فرصت خوبی است تا کمک‌ها و نذورات مردمی را به سمت حوزه سلامت و تأمین نیازهای خانواده‌های محروم در این زمینه هدایت کنیم.

راستگو افزود: بر این اساس، پویش احسان ماسک با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تأمین ماسک مورد نیاز برای خانواده‌ها و افراد نیازمند با همکاری نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از شیوع کروناست اجرای این پویش با همکاری ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و تشکل‌های مردمی می‌تواند تا حد قابل توجهی در کنترل این بیماری نقش ایفا کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: پویش احسان ماسک حرکت خوبی است که با وحدت فرماندهی و توزیع عادلانه و هدفمند می‌تواند در کنترل بیماری کرونا نقش بسزایی داشته باشد.

مرتضی صفری همچنین از تولید ۶۰۰ ساعت برنامه در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با موضوع کرونا خبر داد و گفت: ۸ مستند فاخر درباره فعالیت‌های گروه‌های جهادی و کادرهای بهداشت و درمان نیز در دست ساخت است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه ایجاد وحدت رویه میان سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های داوطلب مردمی، گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد را در کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه در ایام کرونا موثر دانست و گفت: کمیته‌های سه‌گانه فرهنگی، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی برای اجرای پویش احسان ماسک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

بدر شکوهی لازمه موفقیت این پویش را همراهی مردم و جلب مشارکت خیران و هیأت‌های عزاداری دانست و گفت: توزیع غذا و نذورات در هیأت‌ها امکان شیوع بیشتر ویروس کرونا را به دنبال دارد و بر این اساس، احسان ماسک بهترین نوع احسان در این ایام است.

وی همچنین از افزایش تعرفه‌های اینترنت همراه انتقاد کرد و گفت: این کار عملاً موجب کاهش تولید محتوای فرهنگی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد شده و انتظار داریم این رویه اصلاح شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اظهار کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر