کد خبر: 1012972
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط یکهزار و ۹۱۸ قطعه سکه تاریخی در شهرستان میانه خبر داد.

کاظم داداشی روز اعلام کرد: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر خرید و فروش غیر قانونی اموال عتیقه در شهر میانه، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل مورد نظر، از انجام خرید و فروش غیر قانونی اموال تاریخی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: طی این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان انجام شد، فرد مظنون در محل گاوداری واقع در روستای یوشانلو شناسایی و تعداد یکهزار و ۹۱۸ قطعه سکه که از استان لرستان خریداری شده بود، کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: فرد خاطی به همراه اقلام مکشوفه به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شد و مراحل قانونی برابر مقررات برای اخذ نظریه کارشناسی اموال مکشوفه، طرح شکایت و اقدام حقوقی مقتضی با هماهنگی اداره کل، انجام خواهد شد.

داداشی خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر