کد خبر: 1012622
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
شورای شهر نباید زیر نظر وزارت کشور باشد
عضو شورای شهر تبریز گفت: شورای شهر نباید زیر نظر وزارت کشور باشد و با توجه به انتخاب اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس با رای مردم از این رو شوراها باید زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت کند.

غلامحسین مسعودی‌ریحان در جلسه همفکری نمایندگان تبریز در مجلس با اعضای شورای شهر تبریز اظهار داشت: زمانی که مشکلی به وجود می‌آید همه فشار‌ها به  سوی مدیر مربوطه سوق می‌یابد که باعث می‌شود آن مدیر بجای دنبال راهکار بودن پاسخگوی چراهایی باشد که برای آن به وجود آورده‌ اند.

وی تصریح کرد: چرا سوالی است مربوط به افعالی که در گذشته انجام شده و برای رفع مشکلات نیازمندیم که از چگونگی موضوعات سوال کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تنها راه حل رفع مشکل کمبود آب تبریز انتقال آب از ارس است که در زمان ارائه این طرح موضوع انتقال آب به دریاچه ارومیه مطرح بود که مخالفان بسیاری داشت اما با همکاری نمایندگان استان و آذربایجان غربی پروژه کلید خورد.

وی گفت: هرمقدار که تولید آب را افزایش دهیم در صورت نبود مدیریت مصرف با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

مسعودی ریحان با اشاره به اینکه با ارائه مشوق به خانواده‌های کم مصرف و جریمه برای خانواده‌های پرمصرف مدیریت آب در تبریز انجام شود، اظهار داشت: در سال جاری موضوع احیای قنوات تبریز را پیگیری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شورای استان نامه‌ای برای تعیین بودحه برای شوراهای فرادستی تدوین شده تا بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود اکنون وزارت کشور بودجه‌ای با برنامه و مناسب به این شورا‌ها ارائه نمی‌دهد.

مسعودی ریحان افزود: شورای شهر نباید زیر نظر وزارت کشور باشد و با توجه به انتخاب اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس با رای مردم از این رو شوراها باید زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هرچقدر شان شورای شهر افزایش یابد اقدامات آن نیز بهتر خواهد بود.

مسعودی ریحان گفت: شورای استان آمادگی دارد تا خانه ملت متشکل از اعضای شوراها و نمایندگان مجلس تشکیل شود.

وی افزود: وقت بعدی جلسه تعیین شود و یکی از اعضای شورا و یک نفر از نمایندگان مجلس در ارتباط باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: حذف شرکت‌های واسطه در شهرداری‌ها موجب بهتر شدن وضعیت پرداخت‌ها می‌شود و نبود آنها تاثیری در پرداخت‌ ها نخواهد داشت که لازم است نمایندگان مجلس در راستای تعیین وضعیت کارکنان شهرداری انجامش شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر