کد خبر: 1011324
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
رییس بسیج سازندگی استان البرز اعلام کرد که با شیوع دور جدید بیماری کرونا، رزمایش کمک های مومنانه در این استان از سرگرفته شد.

سرهنگ پاسدار مهران طیران افزود: رزمایش کمک های مومنانه در سه مرحله اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست از کمک های مومنانه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ نیازمندی از قلم نیافتد، درصدد هستیم تا بانک اطلاعاتی نیازمندان در این استان به روزرسانی شود تا هیچ شخصی برای دریافت کمک های مومنانه جا نماند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از کمک های مومنانه بخشی از جامعه هدف مرحله اول نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت:‌ نخستین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در دهه ولایت و از عید قربان تا عید سعید غدیر خم اجرا می شود.

طیران ادامه داد: در این مرحله از رزمایش بیشتر تمرکز بر روی تهیه و توزیع بسته های معیشتی، لوازم التحریر، پوشاک، کفش و کارت هدیه برای نیازمندان است.

وی افزود: برای اجرای این رزمایش نهادهای انقلابی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، تبلیغات اسلامی در کنار بسیج قرار دارند ضمن اینکه درصدد هستیم از ظرفیت دستگاه های اجرایی و مردم نیز استفاده کنیم.

وی گفت: در اجرای این رزمایش ائمه جمعه شهرستان ها متولی به عنوان رییس ستاد و بسیج سازندگی به عنوان دبیر ستاد فعالیت خواهند کرد.
طعام نیازمندان موضوع مرحله دوم رزمایش مومنانه
رییس بسیج سازندگی استان البرز اضافه کرد: مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه نیز در دهه اول ماه محرم اجرا خواهد شد و در این مرحله تلاش می شود تا بر اطعام نیازمندان تمرکز بیشتری شود.
وی گفت: برای اجرای این مرحله از رزمایش از ظرفیت تمام آشپزخانه های نواحی بسیج، کمیته امداد و... استفاده خواهد شد ضمن اینکه در کنار اطعام بسته های معیشتی نیز تهیه و توزیع خواهد شد.

طیران مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه را در دهه آخر ماه صفر عنوان کرد و افزود: در این ایام که همزمان با ایام اربعین سید و سالار شهیدان نیز هست و با توجه به بیماری کرونا به احتمال زیاد پیاده روی اربعین نیز برگزار نمی شود، قرار است تا از ظرفیت موکب های اربعین در مرحله سوم استفاده شود.

وی تصریح کرد: این موکب ها سازماندهی خواهند شد تا ضمن ارایه خدمات به نیازمندان، جمع آوری کمک های مردمی را داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار