کد خبر: 1010924
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد: بیمارستان صحرایی این استان در شهرستان فردیس از هفته آینده به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

سرهنگ پاسدار دکتر عباس نمکی گفت: با توجه به نیازهای بخش درمانی مردم برای این مهم سپاه استان البرز بر آن شد با کمک و همیاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان فردیس کند.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات این بیمارستان صحرایی، افزود: این بیمارستان ۳۰ تخت ظرفیت دارد اما از ظرفیت برپایی ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی برخوردار است که در زمان حاضر سپاه امام رضا (ع) فردیس به کمک فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان ۱۰۰ تخت نقاهتگاهی را در پیرامون این بیمارستان برپا کرده است.

نمکی با بیان اینکه این بیمارستان شامل ۱۱ کانکس است، اظهار داشت: این کانکس ها شامل اتاق عمل صحرایی، تصویربرداری سی تی اسکن، آزمایشگاه، داروخانه، اورژانس، سیستم تصفیه آب شرب و کانکس ژنراتور فشار قوی برق است.

وی یادآور شد:‌ این بیمارستان ۴ سال پیش در شهرستان فردیس در دهه مبارک فجر راه اندازی شده بود که قرار بود به مدت ۲ هفته خدمات رسانی کند ولی با توجه به استقبال مردم استان به خصوص فردیسی ها، این بیمارستان به مدت ۱۳ ماه برپا و خدمات درمانی به مردم ارایه می کرد.

برگزاری اجتماعات مهمترین عامل افزایش همه گیری بیماری در البرز
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه استان البرز با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه وجود دارد، گفت: متاسفانه اخیرا شیوع خیلی بالایی پیدا کرده که یکی از دلایل آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است که از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان توصیه شده که مردم در یکسری مقاطع متاسفانه رعایت نکردند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم جشن عروسی و ترحیم یکی از مهمترین اجتماعاتی است که برپا شده و بی توجهی به پروتکل ها و عدم رعایت فاصله بهداشتی وماسک این شایبه را به وجود آورده که کار ویروس تمام شده و وجود ندارد و متاسفانه استان در وضعیت هشدار است.

نمکی افزود: بسیاری مردم این دستورالعمل ها را رعایت می کنند و تجمع ها را به حداقل رسانده اند که امیدواریم شاهد این باشیم که این شیوع به پایینتر حد خود در استان برسد ولی اگر به مرحله قرمز برسیم باید یکسری اقدامات و محدودیت هایی ایجاد شود که در این صورت همه به خصوص کسب و کارها ضرر می کنند.

وی تصریح کرد: باید به این مهم برسیم که در کنار این ویروس زندگی کنیم و با رعایت پروتکل درمانی و بهداشتی به راحتی می توانیم از پس برآییم و همچون مرحله گذشته پیک بیماری را بگذارنیم.

نمکی به مردم توصیه کرد که به طور حتم در خارج از منزل و در ارتباط با افراد از ماسک استفاده کنند که برای تهیه ماسک به طور حتم الزامی به خرید آن نیست زیرا می توانند به راحتی آن را در منزل و با پارچه های معمولی بدوزند.

وی با تاکید بر اینکه مردم حتی المقدور از سفرهای درون شهری غیرضروری پرهیز کنند به خصوص افرادی که دارای بیماری های خاص و زمینه ای هستند، گفت: اکنون تعدادی دلال وارد این بازار شده اند و می خواهند بازار خرید و فروش ماسک را در دست بگیرند که یک خیال باطل برای آن ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار