کد خبر: 1009874
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
فرماندار اسلامشهر عنوان کرد:
مسعود مرسل پور گفت: ما با سیاست ساخت و ساز غیر قانونی و تخریب هر دو به شدت مخالفیم و مقابله می کنیم.
بهاره عشقی صابر

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرستان اسلامشهر که با حضور معاون مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، بخشداران، دهیاران و شهرداران شهرستان اسلامشهر در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی خانه های روستایی و بافت های فرسوده دچار مشکل عدیده ای هستند و حتی با بارش باران و برف نیز دچار مشکل می‌شویم و متاسفانه بخشداران و حوزه عمران نظارت درستی بر عملکرد دهیاران ندارند.

وی با اشاره به این که تعصب ما اجرای سیاست‌های نظام و دولت در روستاهاست، بیان کرد: بسیاری از روستائیان مطلع نیستند که دولت از طریق بنیاد مسکن تسهیلاتی را برای بهسازی و مقاوم سازی روستاها در نظر گرفته است و در این زمینه باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد .

فرماندار اسلامشهر گفت: هیچ یک از مسئولین حاضر نیستند حتی یک شب با خانواده زیر سقف خانه های روستایی در بافت فرسوده به صبح برسانند، در حالی که فلسفه وجودی، خدمت به مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم است .

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر با بیان مصوبات ستاد بازآفرینی پایدار شهری و نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد: بنیاد مسکن بروشورهایی را تهیه و در اختیار دهیاران و ائمه جماعات در روستاها قرار دهد تا اطلاع رسانی صحیح در این زمینه صورت گرفته و روستاییان بتوانند از این تسهیلات برای ساخت و مقاوم سازی خانه هایشان استفاده کنند.

مرسلپور ادامه داد: بنیاد مسکن بر مبنای تعداد روستاها و با همکاری بخش داران، سهمیه ای را برای هر روستا مشخص و به دهیاری ابلاغ شود و در صورت عدم همکاری دهیار، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دهیاری مسدود گردد.

وی یکی از مشکلات اساسی روستاها را عدم حصول نتیجه نهایی در اجرای طرح هادی عنوان کرد و افزود: هر کدام از احکام ۹۹ و ۱۰۰ که صادر می شود، یک سرمایه اجتماعی کسر می گردد، تخریب راهکار مناسبی نیست و یا باید از ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری شود و یا شرایطی برای ساخت و ساز در روستاها فراهم گردد، ما با ساخت و ساز غیر قانونی و تخریب به شدت مخالفیم.

فرماندار اسلامشهر در پایان با تاکید بر این که غیر از خدمت به مردم وظیفه ای نداریم، خاطرنشان کرد: باید کارگروهی تشکیل و جلساتی با شورا، دهیاران و مردم روستا به منظور بازنگری روستاها برگزار شود، متاسفانه تا به امروز هیچ کارنامه قابل قبولی از سوی دهیاران، بخشداران و اعضای شورا در روستاهای اسلامشهر در این زمینه نداشته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر