کد خبر: 1009255
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
نماینده مجلس:
نماینده شهرکرد در مجلس گفت: دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی‌هایی است که دولت به مردم وعده داده بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد در مجلس نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) قوه مقننه درباره گزارش وزیر امور خارجه از تحولات بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران، گفت: جامعه ایران در طول ۴۰ سال گذشته در اوج اقتدار و عزت بوده است.

وی با اشاره به اینکه "در وزارت امور خارجه شاهد شکل گیری دیپلماسی اقتصادی با همکاری بخش خصوصی نبوده ایم"، تصریح کرد: در واقع اراده جدی برای نقش آفرینی اقتصادی بخش خصوصی در این مجموعه وجود نداشته است.

نماینده شهرکرد با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی وابسته به دولت نیست، بلکه با همکاری طیف وسیعی محقق می‌شود، اظهار داشت: وزارت امور خارجه در این حوزه هدایت کننده است؛ در واقع اکنون باید پاسخ داده شود نقش بخش خصوصی و نهاد‌های مدنی در سیاست‌های اقتصادی وزارت خارجه کجاست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی کشور با برجام شرطی شده است، افزود: هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا با شروط برجامی محدود شده است، به طوری که وقتی شورای حکام قطعنامه‌ای صادر می‌کند، شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز هستیم.

راستینه هفشجانی گفت: شما از کاهش فشار بر مردم سخن می‌گویید، اما شرط‌های برجامی، سقوط آزاد ارز و مشکلات اقتصادی را برای مردم رقم زده است؛ به عبارتی اقتصاد دلارمحور حرکت ذلیلانه وزارت خارجه را رقم زده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس افزود: اگر از شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می‌گویید باید یادآور شد که دیپلماسی ایشان با مقاومت نتیجه داد که این رویه در وزارت خارجه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه برجام با هدف از کار انداختن چرخ‌های سانتریفیوژ‌ها سبب از کار انداختن چرخ‌های اقتصادی شد، گفت: بر این اساس دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی‌هایی است که شما به مردم وعده دادید.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید پیام اقتدار ملت ایران را با پایان دادن به سیاست‌های برجامی و تقویت روابط بین المللی مبتنی بر دیپلماسی بخش خصوصی به دنیا اعلام کنید، خاطرنشان کرد: باید با خروج از برجام پیام اقتدار کشورمان را به دنیا اعلام کنیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار