کد خبر: 1009120
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه حمل و نقل عمومی نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: با افزایش و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وعده دوره پنجم شورای شهر برای افزایش این ناوگان محقق شد.

اکبر سلیم نژاد در مراسم رونمایی از ۲۲ دستگاه اتوبوس شهری (پنجمین هفته از طرح هر شنبه یک افتتاح) که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، اظهارداشت: استفاده از ناوگان حمل‌ ونقل عمومی درون شهری یکی از سیاست‌های اصلی شورای شهر کرج در راستای کاهش آلاینده‌ها و کمک به پاکیزگی آب و هوای این شهر است.

این مسئول در شورای اسلامی شهرافزود: گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی برای سهولت رفت و آمد، پیشگیری از ترافیك و كاهش آلودگی هوا به ویژه در این كلانشهرهمواره مورد تاكید است.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: برای مهار آلودگی هوای کلانشهرها مشارکتی همگانی نیاز است تا بتوان به ریشه کنی و کنترل آن پرداخت و با برنامه ریزی و راهکارهای بلند مدت این وضعیت را بهبود بخشید.

سلیم نژاد بیان کرد: در اين روزها كه با همت شهرداری کرج شاهد توسعه قطار شهری اين كلانشهر و بهره برداری قسمت اعظمی از دو خطوط آن هستيم در صورت استفاده از مترو شاهد حذف تعداد قابل توجهی خودروی تك سرنشين در حدفاصل بخش مرکزی شهر خواهيم بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته تعدادی دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج افزوده شد و 35 دستگاه نیز اورهال و بازسازی شد.

سلیم نژاد با بیان اینکه پاكیزگی خودروها ضرورتی موثر بر گسترش حمل و نقل عمومی درون شهری است، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست دارم تا در حفظ و نگهداری خودروها نهایت سعی و تلاش خود را کنند.

توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی رضایت شهروندان را در پی داشته است

شهردار کرج گفت : توسعه حمل و نقل عمومی در سال های اخیر یک دغدغه بود که خوشبختانه این موضوع مدنظر قرار گرفت و به نتیجه رسید.

علی کمالی زاده اظهار داشت: مدیریت شهری کرج با شعار "شنبه های نو، اتفاق نو" عزم خود را برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان جزم کرده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهرداری کرج با حمایت اعضای شورای پنجم و در زمان رکود اقتصادی در حال رقم زدن اتفاقات خوب است، گفت: حمل و نقل عمومی در سال های اخیر یک دغدغه بود که خوشبختانه این موضوع با حمایت های صورت گرفته مدنظر قرار گرفت و به نتیجه رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه کرج به عنوان مرکز استان ستون فقرات حمل و نقل عمومی البرز به شمار می رود نیازمند کمک دولت از طریق اختصاص اوراق مشارکت به حوزه حمل و نقل است.

کمالی زاده در ادامه با اشاره به اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی رضایت شهروندان را به همراه داشته است، افزود: با کمک دولت در این زمینه می توانیم مدیریت ناوگان را به نحو احسن در قالب مدیریت هوشمند انجام دهیم و حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

گفتنی است، در ۴ هفته گذشته از طرح "هر شنبه یک افتتاح" علاوه بر رونمایی از تجهیزاتِ سازمان آتش نشانی، سه پروژه عمرانی در منطقه ۷، پارک امید در منطقه یک و پل یادگار امام (مکمل زیرگذر آیت الله هاشمی) به بهره برداری رسیده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار