کد خبر: 1008842
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
تهیه کننده و بازیگر تولیدات سینمایی مرکز صداوسیمای استان‌ها مطرح کرد
مرتضی رحیمی تهیه کننده و بازیگر تولیدات سینمایی مرکز صداوسیمای استان‌ها معتقد است که با ساخت فیلم و سریال در سراسر کشور می‌توان آدب و رسوم فرهنگ همه مناطق ایران را به تصویر کشید.
سعيد احمديان

سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: ساخت فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي در شهرهاي و استان هاي مختلف کشور در سال هاي اخير شدت گرفته و سبب شده تا مانند گذشته تهران تنها لوکيش سريال ها و فيلم ها نباشد و نقاط بيشتري از کشورمان در قالب توليدات سينمايي و تلويزيوني نمايش داده شوند.

نمونه آن فيلم زغفراني بود که ماه گذشته از شبکه سوم سيما پخش شد، فيلمي که با همکاري صداوسيماي مرکز خراسان جنوبي و در شهرستان قاين ساخته شده بود. مرتضي رحيمي تهيه کننده و بازيگر فيلم زعفراني يکي از هنرمنداني است که در اين زمينه با همکاري با مراکز صداوسيماي استان ها فعال است.

رحيمي در گفتگو با جوان آنلاين درباره افزايش توليدات سينمايي و تلويزيوني در اقصي نقاط کشور گفت:اکثر کارهاي سينمايي و سريال هاي درجه الف در تهران ضبط مي شود و از بازيگران و چهره هاي مطرح سينما و تلويزيون استفاده مي شود. متاسفانه همان طور که در همه چيز به شهرهاي دورافتاده و محروم بي توجهي مي شود، در بخش فرهنگي که جزو ساده ترين خدمات هست هم اين شهرها از دايره توجهات خارج مي شوند.

وي تاکيد کرد: اين در شرايطي است که ما بهترين قصه هاي فولکور، موسيقي ها، فرهنگ ها و آداب و سنن مختلف و ... را در کشورمان داريم که مي شود براي فيلم سازي به اين مناطق از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب رفت که هم پتانسيل و هم لوکيشن هاي خوبي دارند، هم آئين هاي قديمي بکري دارند که مي تواند سوژه هاي جذابي براي مخاطباني باشد که در اين باره اطلاعي ندارند.

آشنايي مردم با فرهنگ مناطق مختلف ايران با ساخت فيلم و سريال در سراسر کشور

رحيمي ساخت فيلم و سريال در مناطق مختلف کشور را سبب آشنايي مردم با همه ايران عنوان کرد و اظهار داشت: مي گوئيم کشوري با تمدن و فرهنگ قديمي هستيم اما اين تاريخ و آئين ها براي مردم کشور خودمان شناخته شده نيست و سعي نکرده ايم تا فرهنگ اقصي نقاط ايران را به مخاطب معرفي کنيم.با ساختن فيلم و سريال، همه جاي ايران به کساني نشان دهيم که در تهران و خانه شان نشسته اند تا آنها راغب شوند و بروند اين مناطق را از نزديک ببيند.

تهيه کننده و بازيگر تلويزيون خاطر نشان کرد: مي شود در تهران بود و صبح بيدار شد و همين جا فيلم ساخت و همه امکانات هم هست اما ما به نوعي سعي کرديم با قبول پروژه هاي توليدات استاني، در استان هاي مختلف فيلم يا سريال بسازيم، هر چند با توجه به امکانات کم در مناطق دور افتاده و استان هاي ديگر تيم توليد به سختي زيادي هم مي افتد اما با اين شرايط هم مي شود کار خوب و با کيفيت توليد کرد. شايد زماني توليداتي که در استان ها مي شد از کيفيت لازم براي پخش در شبکه هاي سراسري برخوردار نبود اما الان کيفيت کارها بالا رفته و در شبکه هاي سراسري هم پخش مي شود.

رحيمي درباره فعاليت هايشان در اين زمينه گفت:در ارديبهشت ماه يک ميني سريال 5 قسمتي به نام تاراز داشتيم که از شبکه شما پخش شد که در اصفهان و شهرکرد فيلمبرداري شد و از گويش و لباس اهالي بختياري به همراه تصاويري از روستاهاي چهارمحال بختياري در اين سريال استفاده کرديم. همچنين در ارديبهشت ماه يک کار ديگر در اين حوزه از ما به نام مندير بارون به کارگرداني آقاي علي اوسيوند و تهيه کنندگي من از شبکه يک پخش شد.اين فيلم هم در روستاهاي بختياري و با حضور بازيگران بومي فيلمبرداري شد، سومين کار هم فيلم زعفراني بود که از شبکه سوم پخش شد.

رحيمي درباره فيلم زعفراني افزود: طرح فيلم زعفراني به نويسندگي آقاي سجادپور را به صداوسيماي خراسان جنوبي ارسال کرديم و اين طرح قبول شد و قرار شد در بيرجند فيلم را فيلمبرداري کنيم اما آقاي آئينه دار مديرکل صداوسيماي استان گفت که با توجه به هماهنگي هايي که با فرماندار قاين شده، اين فيلم را در اين شهر که مهد زعفران است، بسازيد.استقبال خوبي از ساخت اين فيلم در قاين شد و مردم بسيار بسيار خوبي بودند که هر چه بگويم کم گفته ام.

رحيمي با اشاره به اينکه ساخت اين فيلم ها فرصتي براي هنرمندان شهرهاي مختلف است، خاطر نشان کرد: ساخت فيلم زعفراني در قاين فرصتي شد تا بازيگران و هنرمندان اين شهر که  سال ها تئاتر کرده بودند و منتظر چنين فرصتي براي نشان دادن توانايي هايشان بودند، در اين فيلم حتي در چند سکانس بازي کنند. چنين مسئله اي زمينه اي را فراهم مي کند که علاوه بر معرفي اين مناطق، هنرمندان آن منطقه هم هنرشان را به معرض تماشا بگذارند. اميدوارم روند فيلم و سريال سازي در نقاط مختلف کشور سرعت بگيرد و همه ايران در تلويزيون و سينماي ايران به تصوير کشيده شود.

وي درباره فعاليت هاي جديد در اين حوزه نيز اظهار داشت: ساخت  يک فيلم به نام گئوگری يا همان برادري را که داستان دو ايل بختياري و قشقايي هست را تير يا مرداد در شهرکرد شروع مي کنيم، آقاي اسيوند کارگردان هستند و من به عنوان تهيه کننده حضور دارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار