کد خبر: 1007689
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
مسعودی در واکنش به قطع الکوثر از یوتل ست در پی انباشت بدهی
امید علی مسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه درباره قطع شبکه الکوثر از ماهواره فرانسوی یوتل ست، گفت: وقتی که قرار است ما پیام انقلاب اسلامی را به خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی برسانیم، طبعا به رسانه نیازمند هستیم.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: در حالی که در روز‌های گذشته دو شبکه برون مرزی صداوسیما به سبب انباشت بدهی‌های پرداخت نشده به ماهواره‌های پخش کننده شان، امکان پخش خود را از این ماهواره‌ها از دست داده اند، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره و روزنامه نگار با سابقه در واکنش به عدم تخصیص کافی و به موقع بودجه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما و عدم دسترسی بینندگان این شبکه از ماهواره یوتل ست، گفت: صدای انقلاب اسلامی نباید قطع شود.

امید علی مسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه و روزنامه نگار با سابقه درباره قطع شبکه الکوثر از ماهواره فرانسوی یوتل ست، گفت: وقتی که قرار است ما پیام انقلاب اسلامی را به خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی برسانیم و آن هدف اصلی صدور پیام انقلاب است، طبعا به رسانه نیازمند هستیم. در این میدان در یک رقابت نابرابر با غول‌های بزرگ رسانه‌های دنیا هستیم که هزینه‌های بسیار کلانی را صرف کار‌های خودشان می‌کنند، لذا من فکر می‌کنم که لازم است همه مسئولان به عنوان وظیفه اصلی خودشان نگاه دوباره‌ای به فعالیت‌هایی که شبکه‌های برون مرزی ما مثل هیسپان تی وی، پرس تی وی، العالم، الکوثر و... بیاندازند و تاثیراتی که این رسانه‌ها بر روی علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی داشته اند مدنظر قرار دهند و ساز و کار مناسبی را برای تامین اعتبارات شبکه‌های مزبور در نظر بگیرند و اجرا کنند.

وی درباره اهمیت این موضوع به عنوان یک موضوع فرا جناحی گفت: به هر حال همه جناح‌ها و همه کسانی که مستقل فکر می‌کنند در چارچوب نظام اسلامی قرار دارند، دشمنان همه ما مشترکند و همه ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر خدایی ناکرده مشکلی برای این کشتی پیش بیایید برای همه ما پیش خواهد آمد، لذا من فکر می‌کنم اینجا دیگر اختلافات حزبی، گروهی و جناحی و حتی فردی معنایی ندارد؛ بنابراین در اینجا باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل دشمن مشترک ساز و کاری را بیندیشیم که بیشتر از این آسیب نبینیم، در حال حاضر با قطع شبکه‌های برون مرزی در واقع صدای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قطع شده و این به نظر من اصلا در شان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران نیست.

مسعودی گفت: همزمان با این که باید نگذاریم مخاطب از دست برود و مثلا از طریق تلویزیون اینترنتی و تکنولوژی‌های دیگر آن‌ها را تا حد امکان حفظ کنیم باید دنبال قانون برویم، مجلس جدید هم که خوشبختانه از اصولگرا‌های جوان تشکیل شده و من خیلی امیدوارم که در تصویب مقادیر ارزی و ریالی که مورد نیاز است، مجلس به نحو احسن کار خودش را انجام دهد.

مسعودی با اشاره به محدودیت‌هایی که طی این سال‌ها برای شبکه‌های برون مرزی صداوسیما ایجاد شده است، گفت: مسلما دنیا دست رسانه‌ها است و افکار عمومی را رسانه‌ها هدایت می‌کنند، دشمن اصلی ما در واقع یهودیت و صهیونیسم است، تقریبا صد در صد رسانه‌های بزرگ دنیا دست صهیونیست‌ها است؛ یعنی شرکت‌های بزرگی که از رسانه‌های معاند پشتیبانی کنند در دست رژیم صهیونیستی قرار دارد. این موضوع را خود امریکایی‌ها نیز به صراحت اعلام کرده اند.

این استاد ارتباطات گفت: «بن اچ باگدیکیان» در کتاب «انحصار رسانه ای» و ۵ سال بعد در کتابی به نام «انحصار نوین رسانه ای» عنوان می‌کند که رسانه‌ها برای اینکه با ما مقابله کنند هر روز در همدیگر ادغام می‌شوند و قوت بیشتری می‌گیرند، اختلافات شان را کنار می‌گذارند، یعنی دشمنان ما در کفر خودشان وحدت دارند. حال باید پرسید ما چرا نگاه نمی‌کنیم؟ چرا افق دیدمان را اینقدر محدود کرده ایم که اولویت‌ها را نمی‌بینیم؟ در بحث بودجه من قبول دارم که الان برای دولت شرایط تحریم است، اما به نظرم می‌رسد که یک بخشی از مقاومت همین تامین اعتبار صدای انقلاب است، اگر صدای انقلاب به گوش دنیا نرسد از کجا می‌فهمند که ما تاثیرگذار هستیم؟ از کجا می‌فهمند کشور ما کشور مظلوم و بر حق است؟

وی در پایان گفت: آن‌ها همه تلاششان این است که صدای ما را خاموش کنند که این صدای حق طلبی به گوش جهانیان نرسد بنابراین من فکر می‌کنم مثل ضرورت تامین نان و آب مردم، الان ضرورت تامین اعتبارات ارزی و ریالی شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما احساس می‌شود. البته از آن طرف هم توقع می‌رود که این شبکه‌ها هم با قوت بیشتر و با کیفیت بالاتری در صحنه رقابت با رسانه‌های معاند وارد شوند. ترکیب مجلس جدید هم مقداری با مجلس دهم تفاوت دارد به همین خاطر من اظهار امیدواری می‌کنم، چون حداقل دوستانی در مجلس رفته اند که اصولگرا و رسانه‌ای هستند و مطلوب است در این دوره از مجلس یک فراکسیون رسانه‌ای قوی داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار