کد خبر: 1007624
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
قرارداد ۷۵ پروژه از ۹۵۹ پروژه عمرانی بسته شده است
عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری باید پاسخگو باشد که چرا خارج از حریم شهر تبریز اقدام به آسفالت‌ریزی کرده است.

محمدحسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز  در جلسه شورای شهر تبریز از آسفالت‌ریزی ۳۵۰ هزار تنی طی سال ۹۹ در سطح شهر تبریز خبر داد  و اظهار داشت: امسال ۳۵۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: با وجود بیماری کرونا و بارندگی آسفالت‌ریزی‌ها با اصول فنی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۵۱ درصد بودجه مناطق شهرداری، برای پروژه‌های صرفا عمرانی تعلق گرفته است.

اسحقی اذعان داشت: ۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش ۱۱۸ پروژه‌ عمرانی مجوز دار در مناطق است.

عبدالله تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز در این رابطه متذکر شد: اعتبارات تخصیص یافته در حوزه حمل و نقل تا امروز در مناطق به مناقصه نرفته است.

‌وی ادامه داد: از بین ۹۵۹ پروژه عمرانی که باید اجرایی می‌شد تنها برای ۷۵ پروژه قرارداد بسته شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه آیا ۴۳۱ پروژه‌ای که صرفا‌ عمرانی است در تیرماه قرارداد آنها بسته‌می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این ماه‌ها بهترین زمان اجرای مناقصات عمرانی است که باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

این عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حوزه زیرسازی و اصلاح آسفالت بسترهای لازم فراهم شده است.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: ضروری است که ناظران کارآمد در اجرای آسفالت‌ریزی نظارت داشته باشند تا پروژه‌های شهرداری در زمینه آسفالت‌ریزی با کیفیت مناسب اجرا شود و هزینه‌های شهرداری از بین نرود.

محمدحسین اسحقی در ادامه توضیحات خود یادآور شد: قیمت قیر در ماه‌های اخیر دو برابر شده است، سعی می‌کنیم مصالح مصرفی به‌خصوص قیر قبل از اتمام خریداری شود.

فرج قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز هم اظهار کرد: آسفالت‌ریزی چهار روستای خارج از حریم با کیفیت‌تر از سطح شهر تبریز صورت می‌گیرد، در حالی که در قانون آمده هزینه‌های شهرداری هر شهر باید در خود آن شهر خرج شود نه روستاهای خارج از حریم، پس این هزینه‌ها و مصالح با کیفیت باید برای خود تبریز استفاده شود.

فریدون بابایی‌اقدم، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: شهرداری باید پاسخگو باشد که چرا خارج از حریم شهر تبریز اقدام به آسفالت‌ریزی کرده است.

اسحقی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: جاده آناخاتون در حال تعریض بوده و این پروژه با پیشرفت ۵۰ درصدی روبه رو است.

وی اذعان داشت: راه دسترسی مقبرة‌الشعرا‌ از ضلع شمالی تا یک‌ماه آینده ایجاد می‌شود و تا پایان سال دو ضلع دیگر نیز تکمیل خواهد شد.

عبدالله تقی‌پور نیز در ادامه ابراز کرد: کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری به عناوین و نامگذاری پروژه‌ها در شهرداری توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  در رابطه با پل پیشقدم متذکر شد: متاسفانه دلیل تخریب پل پیشقدم ایراد در طراحی یا در اجرایش بوده که باید مشکلات و خطاهای آن مشخص شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر