کد خبر: 1007579
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
بی‌شک محرومیت‌زدایی را باید یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فعالیت بسیج سازندگی در کشور در نظر گرفت. حرکتی که سال‌ها آغاز شده و در هیچ شرایطی هم متوقف نشده است. بر همین اساس ۵۰ واحد مسکونی برای محرومان در دورود لرستان احداث می‌شود.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: سرهنگ کریم زینی‌وند، فرمانده سپاه شهرستان دورود با بیان اینکه بسیج سازندگی و تلاش برای خدمت به مردم و محرومان از نقاط افتخار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است، می‌گوید: «تاکنون بیش از ۳۰ مورد مسکن برای محرومان شهرستان دورود احداث شده است و برخی واحد‌ها نیز تجهیز کامل شده و تحویل نیازمندان شده‌اند.»

وی با اشاره به عملیات احداث ۵۰ مسکن ویژه محرومان که در شهرستان دورود آغاز شده است، ادامه می‌دهد: «تلاش می‌شود با اعطای تسهیلات از اشتغال مردم در مناطق محروم حمایت شود.»

سرهنگ زینی‌وند با اشاره به اینکه فعالیت بسیج سازندگی با محوریت خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، به فعالیت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت اشاره می‌کند و می‌گوید: «امروز در هر پایگاه، پایگاه مقاومت بسیج سازندگی فعال شده است.» وی ادامه می‌دهد: «تاکنون در حوزه کارهایی، چون ایجاد بنگاه‌های زودبازده برای بسیج و مشاغل زودبازده تسهیلات خوبی هزینه شده است. این مشاغل خانگی در حوزه‌هایی، چون دامپروری، پرورش ماهیان، پرورش ماکیان، قالیبافی و صنایع دستی با مشارکت بسیج سازندگی انجام شده است.»

فرمانده سپاه شهرستان دورود تأکید می‌کند: «ترویج فرهنگ کار و تلاش با بهره‌گیری از روحیه و منش بسیجی در میدان‌های کار و تلاش، کمک به محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی روستا‌ها و به‌کارگیری مردم در سازندگی کشور، کمک به دولت در سازندگی معنوی و مادی کشور به ویژه در طرح‌های ملی و بهره‌برداری از توان متخصصان بسیجی در امور فنی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اهداف بسیج سازندگی است.»

راه‌اندازی ۲۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی

در خراسان‌جنوبی و شهرستان فردوس بسیج سازندگی این منطقه ۲۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کرده است. به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فردوس ۲۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش کبک، بوقلمون، گاوداری، گوهرتراشی و پرورش زنبور عسل در این شهرستان راه‌اندازی شده است. سرهنگ پاسدار ماشاءالله محمودی با بیان اینکه سال گذشته با همت بسیج سازندگی ۳۲ فقره وام به بسیجیان پرداخت شده است، گفت: کمک به ساخت دو باب خانه عالم از سرفصل اعتبارات تملک دارایی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال، مرمت قنات عیش‌آباد روستای فتح‌آباد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، مرمت قنات بیغ روستای خرو با اعتبار ۲۳۰ میلیون ریال و بهسازی کانال‌های انتقال آب کشاورزی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از سرفصل اعتبارات آستان قدس رضوی از مهم‌ترین اقدامات عمرانی بسیج سازندگی فردوس در سال گذشته بوده است.

وی یکی از مهم‌ترین خدمات ابتکاری بسیج سازندگی را راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف مشارکت مردمی و ایجاد تعاونی‌ها از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شده و تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. محمودی تصریح کرد: یکی از عرصه‌های جهادی که با همکاری بسیج دانش‌آموزی در ایام تعطیلات تابستان سال گذشته به انجام رسید اردو‌های ۱۰ روزه دانش‌آموزی بود که در ۳۵ عرصه شامل رنگ‌آمیزی، شعارنویسی، بازسازی کتابخانه‌ها و بهسازی مدارس به سرانجام رسید. وی با اشاره به فعالیت ۹۲۶ نفر از بسیجیان در اردوی جهادی در قالب ۵۸ حلقه با میانگین هر حلقه ۱۶ نفر در سال گذشته گفت: این اردو‌ها در دو عرصه کشاورزی و فرهنگی مانند جمع‌آوری، هرس و وجین محصولات باغی و کشاورزی، مرمت و بهسازی اماکن مذهبی برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فردوس بیان کرد: سال گذشته ۱۲۷ نفر از بسیجیان فردوس در اردوی جهادی هفت روزه در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در روستا‌های طاهرآباد، بیدسکان، امرودکان، آبدکی، سرند، شهر اسلامیه و منطقه جوادالائمه شهر فردوس فعالیت داشتند و علاوه بر این ۲۰ نفر از متخصصین کشاورزی با شرکت در اردو‌های سه روزه آموزش و مشاوره‌های لازم را به باغداران و کشاورزان دادند. محمودی افزود: بسیج سازندگی با همکاری بسیج جامعه پزشکی سال گذشته در قالب ۱۷ اکیپ درمانی نسبت به ویزیت رایگان ۱۸۰ نفر اقدام کرد که در این زمینه بالغ بر ۳۲ میلیون ریال داروی رایگان توزیع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار