کد خبر: 1007333
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
نماینده ولی فقیه دراستان البرز:
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: اگر کسی امروز، هدف تهاجم فرهنگ غرب در فضای اجتماعی جامعه و تخریب جایگاه سترگ بانوان در فرهنگ اسلامی توسط غرب، به بهانه‌ی احساسی، پوچ و غیر کارشناسانه پایین بودن جایگاه بانوان را نبیند، قطعا مغرض است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه مکتوب این هفته شهرستان کرج افزود :در طول سال توجه به دختران جامعه باید خیلی بیشتر از این باشد.

وی اظهار داشت که در فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی دختران جایگاه ویژه‌ای دارند، چون در آینده مادران جامعه خواهند بود و نقش مهم همسری را به عهده خواهند داشت و دراین ‌بین می‌توانند خواهری موثر در رشد فکری و اخلاقی برادران خود که مردان جامعه هستند داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: بنابراین استکبار برای از بین بردن نقش‌های مهمی که دختران در تربیت، اصلاح و رشد جامعه دارند، نقشه‌های پیچیده و ترکیبی کشیده است و مرحله‌به‌مرحله با اجرایی کردن نقشه‌هایش تلاش می‌کند تا جوامع اسلامی را که خانواده محور هستند و رکن خانواده بانوی خانه است که قبلا دختری از دختران جامعه بوده است را به انحطاط عقیدتی و رفتاری بکشاند.

امام جمعه کرج با طرح این سوال آیا در قسمت عمده‌ی دنیای غرب غیر از نگاه ابزاری و جنسیتی به دختران و زنان نگاه متعالی وجود دارد؟ گفت: متأسفانه در سطح جامعه در بین دختران و بانوان ناهنجاری‌هایی دیده می‌شود که ریشه‌ی این آسیب‌های رفتاری به طرز تفکر و اندیشه‌ی شخص برمی‌گردد بنابراین اگر بخواهد کار اساسی صورت بگیرد باید به سراغ اصلاح فکر و عقیده دختران و بانوان جوان رفت، شبهات را پاسخ داد و آنچه را که اسلام برای رشد و تعالی بانوان خواسته است، خوب تبیین کرد.

وی یادآور شد: بگذریم حقوقی که اسلام برای خانم‌ها قایل است در هیچ مکتبی دیده نمی‌شود و اگر گاهی رفتاری غلط در بعضی از کشورهای اسلامی نسبت به خانم‌ها مطرح می‌شود همه آن‌ها مورد نکوهش و انتقاد اسلام است.

حضرت معصومه فردِ نمونه جامعه اسلامی است
وی با اشاره به آغاز دهه کرامت افزود: از این روز دهه‌ی پربرکتی که آغازش میلاد مبارک دختر هفتمین امام شیعیان و پایانش میلاد مسعود حضرت علی بن موس ی‏الرضا، پسر موسی بن جعفر و در بین هم ولادت احمد بن موسی فرزند دیگر امام کاظم (ع) است به نام دهه کرامت شروع می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بانوی بزرگواری که تحت تعلیم امامت و ولایت از چنان زندگی نورانی و الهی برخوردار شد که به‌عنوان فردِ نمونه جامعه اسلامی که مربوط به گروه و طبقه خاصی نبوده و نسبت به تمام مردم برتری دارد، الگو و اسوه‌ی بانوان و آقایان قرار گرفت. اوج بزرگی و کرامت این بانو را در فرازهای زیارت‌نامه‌اش ملاحظه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار