کد خبر: 1006928
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
علوی:
وزیر اطلاعات با بیان اینکه منطق دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی زور است، گفت: اگر بخواهیم تا انتها عقب نشینی نکنیم، باید اولین قدم عقب نشینی را برنداریم و الا زورگویی آن‌ها و عقب نشینی ما انتها نخواهد داشت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز دوشنبه ۲۶ خرداد در نشست هماهنگی هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اسلام می‌فرماید خدا شما را از رفتار عادلانه با کسانی که با شما سر ستیز بر سر دین ندارد، منع نمی‌کند، با آن‌ها رفتار عادلانه داشته باشید و حقوقشان را رعایت کنید، تا میان شما و غیر مسلمانانی که خصومتی ایجاد شده مودت برقرار شود، چون اسلام نمی‌خواهد انسان‌ها به خاطر تفاوت دین و مذهب دشمنی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند جایی ما را از رابطه با غیر مسلمانان باز می‌دارد، که حقوق مسلمانان را به خاطر دین‌شان سلب کنند و به خاطر باور‌های مسلمانان با آن‌ها سر ستیز دارند و می‌خواهند اراده خودشان را بر ما تحمیل کنند. در برابر این‌ها باید به نحوه دیگری رفتار کنیم.

علوی گفت: اسلام می‌فرماید که وقتی در برابر شما مسلمانان کسانی هستند که به قرارداد‌ها و پیمان‌ها احترام نمی‌گذارند، روابط سازنده و عادلانه با آن‌ها معنی ندارد و از پذیرش آن‌ها به عنوان دوست، مسلمانان را منع می‌کند.

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید که این دسته از مسلمانان اگر به شما دست یابند، نیت‌های سوءشان را بروز می‌دهند و فقط زمانی که هویت شما را ازتان بگیرند، آرامش می‌یابند و در هر عرصه می‌کوشند با شما وارد مبارزه شوند؛ لذا هر جا آن‌ها را یافتید با آن‌ها به مقابله برخیزید و پایگاه‌هایشان را بزنید.

وزیر اطلاعات گفت: خداوند به مسلمانان می‌گوید که این غیر مسلمانان که با شما بر سر دین ستیز دارند، در ظاهر حرف از حقوق بشر و تعامل می‌زنند، اما در واقع سیاست اِعمالی شان خونریزی و نقض حقوق بشر است.

وی اظهار داشت: شما رفتار آمریکا را نه فقط با ایران، بلکه با همه دنیا ببینید. به عمده قراردادهایشان وفادار نماندند و از بسیاری از معاهدات دو یا چند جانبه خارج شد.

علوی گفت: آیا به چنین دولتی می‌توان اعتماد کرد و با او سازش داشت؟

وی در ادامه بیان داشت: منطق دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی زور است و اگر بخواهیم تا انتها عقب نشینی نکنیم باید اولین قدم عقب نشینی را برنداریم و الا زورگویی آن‌ها و عقب نشینی ما انتها نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نقض حقوق بشر در آمریکا ریشه دار، سیستماتیک و نهادینه شده است، ادامه داد: در حکومت آمریکا هیچ اراده‌ای برای مقابله با نقض حقوق بشر نمی‌بینیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار