کد خبر: 1006596
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج خبرداد
مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج اعلام کرد که از ۲۷ کیلومتر مسافت این پروژه تاکنون حفاری ۱۵ کیلومتر آن انجام شده است.

محمدجواد رستمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : تاکنون عملیات ساخت ۱۴ ایستگاه در این ۱۵ کیلومتر در دست اقدام قرار گرفته که بخشی از آنها در مرحله تکمیل است .

وی ادامه داد : اکنون عملیات ریل گذاری در قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر بین ۴۵ متری گلشهر و جهانشهر در دست اقدام قرار دارد که ۶ ایستگاه دراین محدوده قرار گرفته است.

رستمی گفت: پس از بهره برداری از ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و جهانشهر، هر ۴۵ روز یکبار یک ایستگاه میانی به مرحله بهره برداری می رسد و این ایستگاه ها مشتمل بر دهقان ویلای دوم، میان جاده، سه راه رجایی شهر و میدان شهیدآجرلو است.

مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج مبلغ هزینه کرد برای تاسیسات در خط دو این پروژه از جمله برق، ترانس و غیره را بالغ بر ۲۵ میلیون یورو را برشمرد و افزود: در زمان حاضر پیشرفت کلی پروژه در ۱۵ کیومتر خط ۲ قطارشهری ۴۲ درصد و در فاز نخست آن حدفاصل ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و جهانشهر برابر ۸۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در بحث ریل گذاری پروژه قطار شهری کرج توان انجام ۸۰ متر ریل گذاری در هر روز وجود دارد، گفت: حجم عملیات خاکبرداری در خط دو قطارشهری کرج تاکنون یک میلیون و ۹۷۰ هزار مترمکعب و حجم بتن ریزی نیز بالغ بر ۵۷۵ هزار مترکعب بوده است.

رستمی با بیان اینکه در زمان حاضر ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم در پروژه قطار شهری کرج در حال کار هستند، بیان داشت : سه هزار نفر به طور غیر مستقیم با این پروژه کار می کنندو تعداد ماشین آلات و تجهیزات در پروژه قطارشهری کرج نیز بالغ بر ۴۸۵ دستگاه است.اکنون برای ساخت قطعه نخست این پروژه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و به طور میانگین برای تکمیل این فاز باید ماهانه ۴۰میلیارد تومان اعتبار تزریق شود.

مدیراجرایی پروژه قطارشهری کرج با اشاره به اینکه مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت تخصیصی در مرحله دوم نیز تا مرداد ماه امسال تعیین تکلیف می شود، عنوان کرد: با احتساب زمان فروش این اوراق مشارکت در نهایت تا مهر یا آبان امسال مبلغ حاصل از آن به پروژه قطارشهری کرج تزریق می شود.عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج سال ۸۵ آغاز شده که قرار است این پروژه کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار متصل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار