کد خبر: 1006382
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
مزاحمان تجاری ایران پاسخ مزاحمت را خواهند دید
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تا زمانی که دو کشور(ایران و ونزوئلا) اراده بر تجارت دارند، قطعا این رفت و آمدها ادامه خواهد یافت و کسانی که مزاحمت ایجاد کنند، باید بدانند مزاحمت، مزاحمت می‌آورد.

غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه  در حاشیه دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تحریم آمریکا یک موضوع جدید و تازه‌ای نیست بلکه این کار را ۴۰ سال ادامه داده و تمام تلاش خود را بر افزایش آن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم به موازات فشارها همیشه موفق بوده است، افزود: ایران در طول این چند سال در بخش صادرات و واردات و تنوع بازار موفق عمل کرده است.

تحریم به منزله ممنوعیت نیست

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه نکته‌ای که در تحریم است، تحریم ممنوعیت نیست و نمی‌تواند ما را از تلاش‌های خود متوقف سازد، افزود: آن چیزی که تحریم بر ما تحمیل می‌کند، افزایش هزینه‌ها است.  

وی ادامه داد: کاری که باید ما و تاجر انجام دهد این است که باید به شیوه‌ای تولید کنیم که هزینه را پایین بیاورد و اگر می‌خواهیم بازار را حفظ کنیم باید مشکل اصلی که استاندار، بسته‌بندی نفیس و بهداشت است را حل کنیم.

ایران و ونزوئلا و رابطه تجاری خوب

انصاری خاطرنشان کرد: ما سال‌هاست که با ونزوئلا تجارت بسیار موفق و خوبی داشتیم، به طوریکه در حوزه صدور کالا، واردات کالا و صدور خدمات فنی مهندسی ارتباط خوبی با ونزوئلا داریم و سال‌ها هم این ارتباط وجود داشت و اراده هر دو کشور هم بر ادامه این روند است.

مزاحمان تجاری ایران پاسخ مزاحمت خواهند دید

وی متذکر شد: تا زمانی که دو کشور(ایران، ونزوئلا) اراده بر تجارت دارند،قطعا این رفت و آمدها ادامه خواهد یافت و اگر کسانی که مزاحمت ایجاد کنند باید بدانند که مزاحمت، مزاحمت می‌آورد.

انصاری در خصوص آخرین وضعیت مرزها در بحبوحه کرونا، گفت: بعد از شیوع کرونا یک  وضعیت یکسان در سطح دنیا ایجاد شده و کنترل شدید در مرزها انجام گرفت که کنترل در مرزها ایران و بالعکس هم حاکم بود.

وی ادامه داد: با روشن شدن وضعیت کرونا طبیعتا  مرزهای ما مرزهای باز و فعالی هستند و امیدواریم در آینده با موافقت‌نامه بهداشتی که با کشورهای مختلف امضا می‌کنیم بتوانیم وضعیت بهداشتی محکمی را در مرزها ایجاد کنیم و حتی بتوان فعالیت مرزها را به دوران قبل کرونا برگردانیم.

مرز بسته نداریم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر ما مرز بسته نداریم.

وی به شرایط تبریز و مناسبت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: تبریز و استان  آذربایجان‌شرقی یک استان موفق در حوزه تجارت و صنعت است و یک ظرفیت بالایی است که بتواند نقش فعالی با همسایه‌ها و اوراسیا داشته باشد.

انصاری ابراز امیدواری کرد تا در آینده بتوان با فعال کردن موافقت‌نامه‌های تجاری با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه بتوان تجارت سازمان یافته و مطمئن‌تری با این کشورها انجام داد.

وی در پایان متذکر شد: نقش تبریز یک نقش بسیار محوری و تجار تبریز همیشه یک تجار موفق و سالمی بوده و قطعا در شرایط فعلی که به شدت نیاز به صادرت داریم، نقش تبریز بسیار مهم خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر