کد خبر: 1006327
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
در مبارزه همزمان با تحریم و کرونا
رئیس‌جمهور از ۴ کشور عضو شورای امنیت به‌ویژه دوستان ایران یعنی چین و روسیه خواست مقابل توطئه امریکا علیه ایران درباره تحریم‌های تسلیحاتی بایستند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با تأکید بر اینکه سلامت مردم همچنان مسئله اول ما است، بر ضرورت نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررعایت و اجرای دستورالعمل‌های پزشکی از سوی مردم و صاحبان مشاغل و اصناف تأکید کرد. روحانی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده، خطاب به مردم خاطرنشان کرد: راهی نداریم جز اینکه سبک زندگی خود را عوض کنیم. یعنی تا زمانی که این ویروس وجود دارد و تا زمانی که دنیا به واکسن مطمئنی در مورد کرونا برسد، راه دومی وجود ندارد. رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در شرایط فشار فوق‌العاده تحریم در این سال‌ها، در سال حدود ۵۰ میلیارد دلار درآمدمان کم شده است، گفت: کل بودجه سال ۹۹، ۵۷۰ هزار میلیارد تومان و در سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بوده است و ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد تومان و این حدود دو برابر بودجه پارسال و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از کل بودجه امسال است. با چنین شرایطی هر دولتی در دنیا به زانو درمی‌آمد، اما مردم ایران ایستادگی کردند، قوای دیگر همکاری و رهبر معظم انقلاب حمایت کردند و دولت نیز در صحنه بود. رئیس جمهور تصریح کرد: در این شرایط همه توان خودمان را برای تولید به کار خواهیم گرفت و تا پایان سال، پروژه‌های بسیار عظیمی را افتتاح خواهیم کرد. روحانی با تأکید بر اینکه از همه می‌خواهم اگر از دولت انتقاد دارند، خیلی راحت و با زبان روان انتقاد کنند، اما در عین حال شرایط را در نظر بگیرند و انصاف را رعایت کنند، اظهار داشت: دولت هرگز وارد حاشیه‌سازی نخواهد شد.

امریکا بی اعتبار بود، با دولت جدید بی اعتبارتر شد

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات جنایت‌آمیز امریکا گفت: دولت امریکا یک دولت بی‌اعتباری بود و در این دولت جدید بی‌اعتبارتر شد. دولتی که همه مقررات بین‌المللی، مسئله محیط زیست، یونسکو و حقوق مظلومان عالم و ملت مظلوم فلسطین را زیر پا گذاشت و حتی بسیاری از قرارداد‌هایی که با دوستان خودش داشت را زیر پا گذاشت.

ملت ایران سیاست «زانو برگلو»‌ی امریکا را در هم شکسته است

دکتر روحانی با بیان اینکه از گذشته سیاست امریکا، سیاست «زانو بر گلو» بوده است، تصریح کرد: اینان در طول تاریخ هر مظلومی را پیدا می‌کردند با زانو بر گلویش فشار می‌دادند تا او را از بین ببرند و از پا در بیاورند، این سیاست‌شان است البته نه سیاست یک پلیس در یک شهر بلکه اساساً این سیاست امریکا است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران این زانو و سیاست امریکا را در هم شکسته است، گفت: این‌ها سال ۹۷ می‌خواستند همین سیاست را انجام دهند و زانوی خود را تا حلقوم ملت ایران نزدیک آوردند، اما ملت عزیز ایران این زانو را با پتک عظیم اتحاد و وحدت ملی در هم شکست و این‌ها دیگر زانویی ندارند که نسبت به ملت ایران اعمال فشار کنند. روحانی با بیان اینکه امریکایی‌ها باز هم به دنبال توطئه علیه ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در هفته‌های آینده به نقطه‌ای می‌رسیم که در مهرماه طبق قطعنامه ۲۲۳۱ همه تحریم‌های تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود از حالا امریکایی‌ها نسبت به این روز مهم و بلند برای تاریخ دفاع ایران عصبانی و ناراحت هستند و قصد دارند قطعنامه تهیه کرده و به شورای امنیت ببرند. رئیس جمهور تصریح کرد: از چهار کشور دائم شورای امنیت توقع داریم در برابر این توطئه ایستادگی کنند و در برابر این توطئه به خاطر منافع و ثبات جهان و منافعی که در توافق هسته‌ای مد نظر منطقه و جهان بود، بایستند. مخصوصاً از دو کشور دوست خود یعنی روسیه و چین. توقع داریم در برابر این توطئه ایستادگی کنند.

توانمندی دفاعی را در همه شرایط توسعه می‌دهیم

دکتر روحانی تأکید کرد: اطمینان داریم از آنجایی که انواع توطئه‌هایی که امریکا تا به امروز علیه ملت ایران داشته منجر به شکست شده در این توطئه هم به موفقیت نخواهد رسید و ما با همه توان‌مان، توانمندی دفاعی خود را بالا می‌بریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امریکایی‌ها باید بدانند که هر کاری کنند، توانمندی دفاعی ایران در همه شرایط توسعه خواهد یافت و همچنان که در شرایط سخت و تحریم و در همین سال‌های گذشته که در شرایط سخت تحریم بودیم بهترین سیستم‌های پدافند هوایی را طراحی کردیم و با همین سیستم، پهپاد امریکایی را سرنگون کردیم. روحانی خطاب به مردم گفت: مردم بدانند که دولت در زمینه اقتصادی همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا فشار بر مردم کم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار