کد خبر: 1006034
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به همراه پلیس راهور ناجا و سازمان تعزیرات حکومتی با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای کنترل التهابات بازار خودرو ضرورت دارد متصدیان پارکینگ‌ها و مراکز نگهداری خودرو حداکثر ظرف مدت یک هفته پارکینگ‌ها را از خودرو‌های صفر کیلومتر یا فاقد پلاک تخلیه کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، در این بیانیه تأکید شده که طی فرآیند نظارتی یاد شده، ضرورت دارد متصدیان پارکینگ‌ها و مراکز نگهداری خودرو حداکثر ظرف مدت یک هفته ضمن هماهنگی با مالکان خودروها، پارکینگ را از خودرو‌های صفر کیلومتر یا فاقد پلاک تخلیه کنند تا آن دسته از خودرو‌هایی که مربوط به اشخاص عادی هستند و برای استفاده شخصی خریداری شده‌اند مورد استفاده قرار گیرد و خودرو‌هایی که با هدف افزایش قیمت و برهم زدن نظم و تعادل بازار و در نهایت فروش خودرو به قیمت‌های غیرمتعارف (گرانفروشی) و کسب منافع نامشروع در اماکن مذکور دپو شده‌اند از طریق مجاری رسمی و قانونی به بازار عرضه و به فروش برسند. در پی افزایش قیمت نجومی در بازار خودرو در نهایت در جلسه روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که قیمت خودرو‌های سایپا ۲۳ درصد و قیمت محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد افزایش یابد و قیمت خودرو در کف بازار هم شامل قیمت در کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود. برای مثال هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت‌نام؛ کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم‌کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت‌نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت‌نام فرد وجود نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار