کد خبر: 1005952
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
پزشک ایرانی زندانی در آمریکا گفت که مشغول همکاری با دانشگاه تهران برای ساخت واکسن ضد سرطان و برای کمک به هموطنانش بوده که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های آمریکا به مدت یک سال و شش ماه زندانی شده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مجید طاهری پزشک ایرانی زندانی در آمریکا که بامداد امروز (دوشنبه) به کشور بازگشت، در بدو ورود در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از وزیر خارجه و دیگر مسئولان ایرانی برای پیگیری وضعیت و آزادیش گفت: ماه‌ها وزیر خارجه و دیگر مسئولان وقت گذاشتند تا به من به عنوان یک پزشک ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم آمریکا در بازداشت بودم، کمک کنند.

وی افزود: من به گروه دانشگاه تهران برای ساختن واکسن ضد سرطان به ویژه در خانم‌ها کمک می‌کردم و می‌خواستم به عنوان یک پزشک که وظیفه حرفه‌ای، اخلاقی و ملی‌اش این است، به هم‌نوع و هموطن خود در راستای سلامت ایرانی‌ها و پیشرفت دانش پزشکی کمک کنم.

طاهری خاطرنشان کرد: متاسفانه اتهام غیرمنصفانه و واهی به من چسباندند و برای یک سال و شش ماه در زندان بودم که با کمک خداوند و تلاش و پیگیری مسئولان ایرانی آزاد شدم.
 
مجید طاهری پزشک ایرانی مقیم آمریکا که به اتهام دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به مدت یک سال و ۶ ماه در بازداشت بود پس از مختومه اعلام شدن پرونده‌اش از سوی دادگاه آمریکا و پس از مبادله با مایکل وایت تبعه آمریکا که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود و پنجشنبه ۱۵ خرداد آزاد و به آمریکا بازگشت، بامداد امروز (دوشنبه) ۱۹ خرداد به تهران بازگشت و مورد استقبال حسین جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌اش قرار گرفت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار