کد خبر: 1005937
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، گفت: اعتبارات حمایت نرم افزاری از این واحدها فراهم است.

محسن صالحی نیا،  در جلسه بررسی موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی در تبریز، افزود: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در سطح کشور در زمان کنونی نیازمند حمایت‌های نرم افزاری مانند ایجاد خوشه‌های صنعتی و واحدهای فناور است.

وی اظهار داشت: از سال گذشته برنامه‌های وزارت صمت در ۷ محور تدوین شده بود که ۴ محور آن شامل مدیریت واردات، توسعه ساخت داخل، بحث صادرات و تنظیم بازار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برخی از شهرک‌ها با محدودیت‌های زیرساختی مواجه هستند، گفت: در این زمینه قراردادی با وزارت نیرو منعقد شده است و در راستا اقدامات لازم برای مرتفع کردن مشکلات برق، گاز، مخابرات و توسعه زیرساخت‌های موجود انجام می‌ شود.

صالحی نیا، ادامه داد: امید است تا سال ۱۴۰۱ اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت به ترتیب اولویت‌ها اجرا شود و طرح ها مورد بهره‌برداری و زیرساخت‌ها توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه باید بحث توسعه صادرات را به نحوه ممکن با مکانیسم‌های حمایتی پیش برد و تا حد امکان مانع صادرات نشد، یادآوری کرد: پیش بینی می‌ شود امسال ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و میعانات نفتی به بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی اختصاص یابد.

صالحی نیا، با بیان این‌که مدیریت واردات در شرایط فعلی امری بسیار ضروری است، افزود: سال گذشته واردات یک هزار و ۳۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شد، ممنوع شد و ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا نیز به این لیست اضافه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر