کد خبر: 1005750
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
برای جلوگیری از ورود نقدینگی به سمت احتکار خودرو یا مسکن می‌توان مالیات‌هایی را بر خودرو‌های اضافی و مسکن‌های خالی وضع کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با خانه ملت با تأکید بر اینکه نمی‌توان مشکلات حوزه اقتصادی را با تزریق یک آمپول یا یک حرکت حل کرد، گفت: دولت باید در مجموعه‌ای از بخش‌های کشور بازنگری کند.

نماینده مردم شیراز در دور یازدهم مجلس افزود: در زمینه کنترل نقدینگی، افزایش درآمد‌های مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد محدودیت برای بخش‌های غیرمولد، حمایت از تولید داخلی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، جلوگیری از قاچاق، مبارزه با فساد، ارائه تسهیلات برای مسکن، بخش‌های کلیدی مانند پوشاک، صنعت غذایی، پتروشیمی و تکمیل حلقه‌های بخش معدن باید اقدامات اساسی انجام شود تا بتوانیم نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه با رفع ایرادات بازار باید نقدینگی را به سمت بخش‌های مولد هدایت کرد، گفت: بانک مرکزی برای هدایت هرچه بهتر نقدینگی به سمت بخش‌های مولد باید سهمی را که برای بخش‌های مولد در نظر می‌گیرد، واقعی و آن را کنترل کند.

قادری اظهار داشت: بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های مردم را به عنوان تسهیلات در اختیار تولیدی‌ها قرار دهند.

نماینده مردم شیراز در دور یازدهم مجلس با اشاره به اینکه قدم بعدی برای اصلاح امور اقتصادی ناامن کردن فضا برای بخش‌های نامولد است، گفت: برای جلوگیری از ورود نقدینگی به سمت احتکار خودرو یا مسکن می‌توان مالیات‌هایی را بر خودرو‌های اضافی و مسکن‌های خالی وضع کرد تا سود خرید و فروش مکرر این اقلام کاهش پیدا کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه مسکن و خودرو را باید از کالایی سرمایه‌ای و لوکس به کالای مصرفی تبدیل کرد، افزود: وضع مالیات بر خودرو‌ها به صورت پلکانی یکی از راهکار‌های مناسب است. به طور مثال خودروی زیر ۱۰۰ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون، ۲ درصد مالیات داشته باشد و با بالا رفتن قیمت خودرو‌ها نرخ مالیاتی هم افزایش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار