کد خبر: 1004773
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
شاخص کل بازار سرمایه روز گذشته (چهارشنبه) پس از یک کاهش چشمگیر و رسیدن به مرز ۹۱۳ هزار واحد، روند صعودی به خود گرفت و بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد. این در حالی است که پیدا شدن چند مشتری برای خرید خرد یا بلوک سهام عدالت یکی از دلایل کاهش نگرانی سهامداران از ورود فله‌ای سهام عدالت به بازار سرمایه است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، بازار سرمایه که چند روز معاملاتی در اصلاح قیمت‌ها به سر می‌برد و سهامداران نگران ورود پرتفوی سهام عدالت به شکل فله‌ای به بازار و ایجاد نوسان شدید در بازار بودند، روز گذشته سبز پوش شد و با توجه به اینکه خبر پیدا شدن چند متقاضی برای خرید خرد یا بلوکی سهام عدالت منتشر شد، کمی از نگرانی سهامداران از تزریق سهام به بازار کاست؛ البته در رابطه با عرضه اولیه‌ها نیز تجدید نظر صورت گرفت. در حالی که بازار سرمایه از ابتدای سال جهش خوبی را تجربه کرد و حتی گفته می‌شود مسکن معاملات اندکش را از صدقه سر بورس دارد، زیرا روش مسکن برای ورود به بورس، علت رشد معاملات در بازار مسکن عنوان می‌شود، اخیراً مسئله عرضه سهام عدالت به بازار سرمایه مایه نگرانی سهامداران شد، به‌طوری که عده‌ای از سهامداران ترجیح دادند تا روشن‌شدن تکلیف آزاد‌سازی سهام عدالت بازار را ترک کنند، این فضا در کنار نیاز بازار سرمایه به اصلاح قیمت‌ها موجب شد بازار با تعدیل منفی شاخص‌ها در چند روز اخیر مواجه شود تا اینکه روز گذشته بازار کمی از خود تعادل و رشد نشان داد. معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۰ هزار و ۹۶۱ واحد افزایش، رقم ۹۳۷ هزار و ۹۴ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۸۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۳۱۱ هزار و ۹۸۵ واحد ایستاد. معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۸۷ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال انجام دادند.

فرابورس نیز صعودی بود و شاخص کل این بازار با ۳۷ واحد افزایش رقم ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۷۳ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال انجام دادند. در حالی بازار سرمایه کمی جان گرفت که باید دید مسئله آزاد‌سازی سهام عدالت و همچنین نحوه تأمین مالی دولت از بازار سرمایه و عرضه اولیه‌های سال جاری به چه شکل خواهد بود، زیرا برخلاف آنچه تصور می‌شود نقدینگی ورودی به بازار سرمایه در آن حجم نیست که بتواند در کنار آزاد‌سازی سهام عدالت، عرضه‌های اولیه و کسری بودجه دولت را نیز از محل نشر اوراق بدهی و اخزا حل کند و این بازار تقریباً نوپا به شمار می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار