کد خبر: 1004669
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم رئیس سنی این دوره پارلمان شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در مراسم افتتاحیه این دوره مجلس که امروز (چهارشنبه، هفتم خرداد ۹۹) برگزار شد، به عنوان رئیس سنّی مجلس یازدهم تعیین شد.

همچنین در این جلسه، سیدمصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم به عنوان نایب رئیس هیئت‌رئیسه سنی و نیز روح‌الله نجابت منتخب مردم شیراز و همین‌طور محسن فتحی منتخب مردم سنندج، جوانترین منتخبان این دوره مجلس، هم به عنوان دبیران هیئت‌رئیسه سنّی مجلس یازدهم تعیین شدند.

طبق ماده ۱۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دو نفر از مسن‌ترین نمایندگان به عنوان رئیس و نایب رئیس و دو نفر از جوانترین نمایندگان به عنوان منشی‌های سنّی مجلس انتخاب می‌شوند. مسن‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به عنوان نایب رئیس و دو نفر از جوانترین نمایندگان حاضر نیز به سمت منشی تعیین می‌شوند که اداره کل قوانین مجلس اسامی آنهار را اعلام می‌کند.

مطابق همین ماده آئین‌نامه داخلی مجلس، وظایف هیئت‌رئیسه سنی، اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه‌کشی شعب و اجرای انتخابات هیئت‌رئیسه دائمی است.

انتخاب هیئت‌رئیسه موقت در دومین جلسه علنی مجلس انجام خواهد شد. ترکیب و طرز انتخاب آن مانند هیئت‌رئیسه دائم است.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس سنّی مجلس و نیز حجت‌الاسلام مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب نیز به عنوان نایب رئیس سنّی در دوره دهم مجلس تعیین شده بودند.

همچنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و نیز سمیه محمودی نماینده شهرضا به عنوان دبیران هیئت‌رئیسه سنّی در این دوره از مجلس تعیین شده بودند.

گفتنی است، با توجه به تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه داخلی مجلس، در این دوره برخلاف ادوار گذشته پارلمان، هیئت‌رئیسه موقت انتخاب نمی‌شود و از در اولین جلسه علنی پس از مراسم افتتاحیه، هیئت‌رئیسه دائم با رأی اکثریت نمایندگان انتخاب خواهد شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار