کد خبر: 1004117
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مالکوم ایکس زندگی خود را وقف عدالت برای مردم محروم از مزایای اجتماعی کرد، اعلام کرد: وقت آن فرارسیده که مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی و مشوق اصلی آن بایستند.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی درباره مالکوم ایکس نوشت: «مالکوم ایکس زندگی خود را وقف عدالت برای مردم محروم از مزایای اجتماعی کرد. همزمان با آنکه برای مدت زمانی طولانی به مبارزه در راستای محو و نابودی سفید برتر پنداری برخاست.»

در این توئیت آمده است: «دیگر وقت آن فرا رسیده است که مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی و «مشوق» اصلی آن بایستند.»

وزارت خارجه اعلام کرد: «میراث مالکوم ایکس باید زنده نگهداشته شود.»

مالکوم ایکس فعال مدنی مبارزه برای حقوق سیاه پوستان و مسلمانان آمریکا بود که در سال ۱۹۶۵ ترور شد. مالکوم ایکس متولد ۱۹ می ۱۹۲۵ در ایالت نبراسکا بود. نام اصلی وی «مالکوم لیتل» است که بعد از پیوستن به گروه «امة الاسلام»، نام «مالکوم ایکس» را برگزید؛ و در طی سفر حج، نام اسلامی الحاج مالک الشباز را برخود نهاد. وی به دلیل مبارزاتش علیه تبعیض نژادی و حقوق سیاه پوستان در آمریکا مشهور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار