کد خبر: 1003817
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
با صدور مجوز برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی در خرداد ماه، انتظار‌ها به سر رسید و از امروز همه تکلیف خود را برای شروع فوتبال می‌دانند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اعلام تاریخ دقیق برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی از سود ستاد مقابله با کرونا، مهم‌ترین خبر برای تیم‌های فوتبال است و از فردا می‌توانند آخرین اقدامات برای برگزاری تمرینات خود را به صورت گروهی انجام دهند.

به گفته ستاد مقابله با کرونا، تمرینات تیم‌های ورزشی از اول خرداد و برگزاری مسابقات از ۲۲ خرداد مجاز است و مانع قانونی برابر این اتفاق وجود ندارد. بر همین اساس تیم‌های فوتبال به خصوص لیگ برتری‌ها می‌توانند طی دو روز آینده مقدمات اجرای پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنند تا در شروع رقابت‌ها از رقبای خود عقب نمانند.

با توجه به بازه زمانی برگزاری تمرینات تا انجام مسابقات، تیم‌ها دقیقا سه هفته مهلت دارند تا آماده برگزاری مسابقات شوند و بدون حرف و حدیث، برای سرنوشت خود در ادامه فصل جاری تلاش کنند.

تنها کمبود فوتبال در شروع مسابقات، غیبت تماشاگران است که به ناچار باید در ماه‌های پیش رو از خانه بازی تیم‌های محبوب خود را تماشا کنند.

* وضعیت لیگ برتر و لیگ دسته یک در شروع مسابقات

در حال حاضر لیگ برتر در هفته بیست‌ویکم قرار دارد و فقط تیم‌های استقلال و فولاد ۲۰ بازی برگزار کرده اند. در جدول، پرسپولیس با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو، فولاد و صنعت نفت ضمن داشتن شانس قهرمانی، رقابت نزدیکی برای کسب سهمیه آسیا دارند.

در انتهای جدول نیز وضعیت مبهم است. تیم‌های پیکان، شاهین، سایپا، گل گهر، پارس جنوبی و حتی ذوب آهن و نساجی برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند.

از لیگ دسته یک، هشت هفته باقی مانده و بیشتر تیم‌ها ۲۶ بازی انجام داده‌اند. مس رفسنجان بعد از چندین فصل تلاش نافرجام، در آستانه صعود به لیگ برتر قرار دارد. این تیم با هفت امتیاز اختلاف صدرنشین است و هم‌نام کرمانی خود را در رده دوم می‌بیند و شاید برای اولین بار دو تیم از یک شهر راهی لیگ برتر شوند.

خوشه طلایی ساوه، آلومینیوم اراک، نود ارومیه، بادران و گل ریحان هم رقابت نزدیکی با مس کرمان برای کسب دومین سهمیه لیگ برتر دارند. در انتهای جدول نیز، شهرداری تبریز تقریبا سقوطش را مسجل کرده، اما ملوان، سپیدرود، رایکا، نیروی زمینی، آرمان گهر و قشقایی برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند.

* یک مرحله تا بازگشت هیجان به فوتبال

وزیر ورزش در جلسه هیات دولت گفت که اگر از ۲۰ تا ۲۵ خرداد مشکلی به وجود بیاید، شروع فوتبال باز هم به تعویق می‌افتد. در رابطه با این موضوع سازمان لیگ تضمین‌های لازم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده است. وعده داده شده که در طول برگزاری تمرینات دو بار از همه بازیکنان و مربیان تست گرفته می‌شود تا از سلامتی آن‌ها اطمینان حاصل شود.

ایرج حناچی، معاون وزیر بهداشت نیز اعلام کرده به اندازه کافی کیت تست کرونا وجود دارد و به هر تیمی که درخواست بدهد، تحویل داده می‌شود.

اگر در فاصله ۲۰ روزه تا شروع فوتبال، مورد جدی پیش نیاید و همه‌گیری کرونا دوباره اوج نگیرد، باید در انتظار داغ شدن تنور فوتبال باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار