کد خبر: 1003567
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
نمکی:
وزیر بهداشت با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌ها از کشورهای اروپایی و آمریکایی جلوتر حرکت می‌کنیم، گفت: حتی یک پزشک یا پرستار هم نداشتیم که به دلیل کمبود اقلام بهداشتی در روزهای اولیه، به مردم پشت کند یا در خیابان‌ها اعتراض کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دکتر سعید نمکی در مراسم رونمایی از لباس مخصوص کادر درمان برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: از اولین دقایقی که خبر شیوع و بروز ویروس کرونا را در کشور چین شنیدم دستورالعمل‌هایی تهیه و برنامه‌ریزی کردیم؛ یکی از تلخ‌ترین ایام مدیریت بیماری کرونا، روز‌هایی بود که مدافعان سلامت در خط مقدم این جبهه، ماسک و لباس محافظتی نداشتند. آن‌ها که در رسانه‌هایشان ما را تمسخر می‌کردند وقتی خودشان نیز گرفتار شدند متوجه شدند که سرزمین ما با چه عظمتی در مقابل این هجمه ایستاد. البته ما به‌خاطر گرفتاری هیچ ملتی خوشحال نمی‌شویم.

وی افزود: میزان تخت بیمارستانی کشور‌های اروپایی و آمریکایی به ازای هزار نفر جمعیت، در بدترین شرایط، پنج تا هفت برابر ماست و نسبت تعداد پرستار به تخت در آن کشور‌ها نیز سه برابر ماست، اما کشور ما در مقابل کرونا ایستاد و دیدیم که چند بیمار پشت در بیمارستان‌های آن کشور‌ها سرگردان بودند؛ آن کشور‌ها به افراد مسن توجهی نکردند، اما در کشور ما حتی یک کارتن‌خواب نیز پشت در بیمارستان‌های ما سرگردان نماند و یک بیمار مسن، در هیچ‌کدام از بیمارستان‌های ما نبود که به دلیل اولویت جوان‌تر‌ها از او چشم‌پوشی شود.

نمکی ادامه داد: از طرفی ما در بدترین فشار‌های بین‌المللی و تحریم‌ها بودیم و مشکلات اقتصادی نیز از قبل، باقی مانده بود، اما اکنون ما از کشور‌های اروپایی و آمریکایی جلوتر حرکت می‌کنیم و یک پزشک یا پرستار هم نداشتیم که به دلیل کمبود اقلام بهداشتی در روز‌های اولیه، به مردم پشت کند یا در خیابان‌ها اعتراض کند و به مردم ارائه خدمت نکند و کار را رها کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از روزی که در چین این مشکل پدید آمد نسبت به ذخیره اقلام و جلوگیری از صادرات آن‌ها اقدام کردیم، تصریح کرد: با همه این اوصاف ما در هفته اول دچار کسری لباس و ماسک شدیم، اما اینکه یک کشور در ۵۰ روز از واردکننده این اقلام به یک صادرکننده مقتدر تبدیل شود به علت لطف خداوند و سایه معنویت شهدا بر این سرزمین در کنار همت والای کسانی است که در این عرصه زحمت کشیدند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار