کد خبر: 1003431
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در رد مواضع رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری اعلام کرد، تل‌آویو باید به اقدامات غیرقانونی پایان دهد و جامعه بین‌المللی از «خرابکاری مدرن» این رژیم جلوگیری کند.
سرویس بین الملل جوان آ‌نلاین: همزمان با شدت گرفتن انتقاد‌های بین‌المللی از طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اشغالگری تل‌آویو مخالفت کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، «ابراهیم کالین» در پیامی توئیتری نوشت: «سیاست اسرائیل در اشغالگری و الحاق (اراضی دیگر کشور‌ها به خود)، دعوت به درگیری و نزاع بیشتر است».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به طرح‌های تل‎‌آویو برای اشغال بخش‌های بیشتری از کرانه باختری افزود: «ترکیه و تک تک عدالت‌خواهان، در کنار مردم فلسطین خواهند ایستاد».

کالین افزود، رژیم صهیونیستی باید به اقدامات غیرقانونی خودش پایان دهد و جامعه بین‌المللی از «خرابکاری مدرن» این رژیم جلوگیری کند.

طبق گزارش آناتولی، با توجه به توافقات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «آبی و سفید» احتمالا اول جولای (۱۱ تیرماه) به اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری فلسطین اقدام می‌کند.

مقام‌های تشکیلات خودگران فلسطین پیش از این تهدید کردند در صورت اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال کرانه باختری، توافقات دوجانبه خود با تل‌آویو و واشنگتن را لغو خواهند کرد.

طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به دنبال اقدام دولت دونالد ترامپ در رونمایی از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» مطرح شده است.

به گفته مقام‌های فلسطینی، طبق طرح معامله قرن رژیم صهیونیستی ۳۰ تا ۴۰ درصد از کرانه باختری و کل قدس شرقی را اشغال و به خود ضمیمه خواهد کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار