کد خبر: 1003217
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز :
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: لیالی قدر فرصت خوبی برای رسیدن به فضیلت و رستگاری آینده می باشد.

به گزارش جوان انلاین، به نقل از خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین یوسفی ضمن تسلیت لیالی قدر، اظهار داشت: لیالی قدر تنها از زمان ضربت خوردن حضرت علی (ع) نبوده است، بلکه باید به اصل ماهیت این شب ها توجه شود.

وی با بیان اینکه در این شب سرنوشت بندگان تعیین می شود، ادامه داد: رزق معنوی بندگان در طول یک سال در این شب بخشیده می شود، کمترین تلاش و فعالیتی در این شب ها داشته باشیم، می توانیم به رزق معنوی یک ساله خود برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی تصریح کرد: اگر کسی رزق معنوی خوبی بدست آورد نه تنها برای یک سال بلکه پایه ای می شود تا در سال های دیگر به جهش بعد معنوی برسد. در این وضعیت و شرایط ما می توانیم رزق معنوی یک ساله خود را تامین کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به عظمت و ابعاد لیالی قدر، ابراز کرد: فضیلت و عظمت این شب ها را بر سایر شب ها از امور (آمرزش گناهان، نزول قرآن کریم، نزول ملائکه و عرضه اعمال بر حجت خدا) میتوان بدست آورد.

وی شهادت حضرت علی (ع) را یکی از ابعاد عظمت شب های قدر دانست، عنوان کرد: امام علی (ع) مظلوم به شهادت رسیدند، مظلومیت همین بس که زمانی به شهادت رسیدند، ندای رستگاری سر دادند و برخی از مردم گفتند "مگر او به مسجد می رفت." خاندان معاویه امام علی (ع) را در بین مردم از دین خارج شده معرفی کرده بودند و مردم در منبر های نماز جمعه سال ها دیده بودند، امام را لعن می کردند و این لعن ها زمینه شهادت در این شب ها شد، بعد از شهادت این مظلومیت آشکار و به جایی رسید که امروز مردم فکر می کنند، عظمت و ارزش این شب ها تنها به خاطر شهادت امام می باشد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه در روایات دعا و یاد دیگران توصیه شده است، گفت: فقط یاد دیگران در مسایل معنوی نیست، مردم و خیرین توجه ای به وضعیت مردم آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا با مشارکت در پویش کمک مومنانه داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در لیالی قدر، متذکر شد: یکی از مباحثی که باید در شرایط بیماری کرونا به آن توجه شود علی رغم آنکه کمترین میزان مبتلا و شیوع مربوط به امکان مذهبی می باشد، اما با تاکیدات فراوانی مردم مومن و متدین پروتکل های بهداشتی را در این شب ها رعایت کنند که بهانه ای به فرصت طلبان مخالف و معاند دین مبین اسلام ندهند و اگر شیوعی در ویروس کرونا پیدا شد، مربوط به این مراسمات معنوی و عبادی نداند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) در پایان خاطر نشان کرد: شب قدر فرصتی زرین برای رسیدن به فضیلت و بعد معنوی است. هنگام خواندن ادعیه شایسته و بهتر است، مفهوم آن را درک و مدنظر قرار دهیم و با ارتباط با حق تعالی و واسطه قرار دادن ائمه معصومین به جایگاه معنوی برسیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار