کد خبر: 1003068
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته ‌امداد آذربایجان‌شرقی:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته ‌امداد آذربایجان‌شرقی گفت: پرداخت زکات در استان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل آن افزایش یافت.

یونس فاتح  با اشاره به جمع آوری بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در سال‌ ۹۸ اظهار کرد: ۶۱‌درصد از زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای امور محرومان هزینه شده و بقیه درآمد حاصل نیز در طرح های عمرانی و عام المنفعه مصرف شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۸۱ مبلغ برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، گفت: ۳ هزار و ۲۷ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان در سال ۹۸ به ترویج این فریضه مشغول بودند.

فاتح با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: پرداخت ۱۷۰ مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، ساخت و تعمیر مسکن ۲۰۰ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمانی و تحصیلی ۸۶۳ نیازمند، آزادی ۱۰ زندانی و پرداخت کمک معیشت به ۷۷ هزار و ۹۷۸ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات در سال گذشته بوده است.

وی بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک‌های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان کرد: مردم خیر آذربایجان شرقی می توانند کمک‌های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #۰۴۱*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است و بر گندم،  جو،  خرما، کشمش، طلا، نقره، گوسفند، گاو و شتر واجب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر