کد خبر: 1003064
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: از محموع ۲۴ هزار کلاس درس در استان ۱۴ هزار کلاس نیاز به بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارد.

محمد نجفی در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۳ کلاسه روستایی در بخش نظرکهریزی هشترود افزود: ۵۰ طرح مدرسه سازی در حال حاضر در استان در حال اجراست و ۱۸۰ کلاس درس تا مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی گفت: برای این ۱۸۰ کلاس درس بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و می شود.
نجفی همچنین از برچیده شدن کلاس های درس خشتی و گلی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه ۴۰۰ مدرسه در استان به صورت کانکسی است که از این تعداد یک  چهارم در منطقه هشترود و چاراویماق واقع هستند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی نیز گفت: از ۱۰۳ مدرسه این بخش ۲۳ مدرسه در حال تخریب و نیاز به بازسازی دارد و ۱۵ مدرسه به صورت کانکسی است.
اسفندیار حسن زاده افزود : متاسفانه نبود اینترنت و آنتن دهی ضعیف  موبایل در روستاهای این بخش دانش آموزان را در فراگیری دانش از طریق فضای مجازی با مشکل روبرو کرده و طرح شاد به درستی و خوبی در منطقه اجرا نشده است.

داود عباسی اصل بخشدار بخش نظرکهریزی نیز در این جلسه از خیرین درخواست کرد تا قبل از احداث مدرسه پروانه ساخت و بهره برداری را که رایگان است از بخشداری و دهیاران تهیه کنند.

مدرسه ۳ کلاسه روستای گلوجه حسن بیگ بخش نظرکهریزی از سوی خیرین مرحومین شکراله و حاج علی عبادی باهزینه ۴۰۰ میلیون تومان تا مهر امسال بهره برداری می شود.

حدود ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۶۰۰ کلاس درسی شهری و روستایی در ۱۵۹ مدرسه شهرستان هشترود در حال تحصیل هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر