کد خبر: 1003027
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
مجرم سابقه‌داری که پس از ساخت طلا‌های تقلبی زوج‌های جوان را برای فروش آن استخدام می‌کرد به دام پلیس افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  اوایل اردیبهشت‌امسال مرد طلافروشی در تهران به اداره پلیس رفت و از زن و شوهر جوانی به اتهام فروش طلای تقلبی شکایت کرد.

شاکی گفت: مغازه طلافروشی‌ام حوالی خیابان فلاح در جنوب تهران است. چند روز قبل زوج جوانی به مغازه‌ام آمدند و گردنبند طلایی را روی پیشخوان قرار دادند و مدعی شدند به خاطر مشکلات مالی قصد دارند گردنبند را بفروشند. گردنبند را محک زدم که نشان می‌داد طلا است و بعد هم به قیمت ۱۰‌میلیون تومان از آن‌ها خریدم. وی ادامه داد: چند روز قبل گردنبند را همراه مقدار دیگری طلای مستعمل برای آب کردن به کارگاه بردم که متوجه شدم گردنبند طلای تقلبی است و فقط روکشی از طلا دارد و الان به اداره پلیس آمدم تا از آن زن و شوهر به اتهام کلاهبرداری شکایت کنم.
 
دستگیری یکی از متهمان

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران پلیس با خبر شدند شاکی یکی از متهمان را هنگام فروش طلای تقلبی با کمک طلافروش دیگری به دام انداخته است.

شاکی پس از تحویل متهم به مأموران پلیس گفت: پس از اینکه زوج جوان از من کلاهبرداری کردند به تمامی دوستان طلافروشی هم موضوع و شیوه کلاهبرداری را گفتم و از آن‌ها خواستم اگر با چنین موضوعی روبه‌رو شدند به من خبر بدهند. ساعتی قبل یکی از دوستان طلافروشی‌ام با من تماس گرفت و گفت زن و شوهری به مغازه‌اش آمده‌اند و قصد دارند طلای مستعملی را بفروشند که احتمال می‌دهد قطعه طلای آن‌ها تقلبی باشد.

او از من خواست به مغازه‌اش بروم و این زن و شوهر را از نزدیک ببینم که خیلی سریع به مغازه‌اش رفتم که دیدم آن زن و شوهر که از من کلاهبرداری کردند، نیستند، اما به آن‌ها مشکوک شدم و آن‌ها را تعقیب کردم. زن شوهر جوان کمی آنطرفتر سوار خودروی پژو پرشیایی شدند که همان زن و شوهر کلاهبردار داخل آن نشسته بودند. سپس با کمک دوستانم راه خودرو را سد کردیم که با هم درگیر شدیم و در نهایت من موفق شدم کلاهبردار خودم را دستگیر کنم، اما همسرش با آن زن و شوهر موفق به فرار شدند.

برای فروش طلای تقلبی استخدام شدیم

متهم که شهروز نام دارد پس از انتقال به اداره پلیس به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من و همسرم تازه ازدواج کرده بودیم و وضع مالی خوبی نداشتیم تا اینکه با مردی به نام یاشار آشنا شدم. یاشار گفت در کار خرید و فروش طلا است و به صورت اینترنتی طلا خرید و فروش می‌کند و از من خواست همراه همسرم طلا‌های مستعملی که او در اختیارمان قرار می‌دهد، بفروشیم. او مرا استخدام کرد و من هم طلا‌های مستعمل او را می‌فروختم که بعد فهمیدم همه طلا‌ها تقلبی است و یاشار به غیر از من و همسرم تعداد زن و شوهر دیگری که دنبال کار بودند استخدام کرده و آن‌ها هم برای او طلای تقلبی می‌فروشند. پس از این او به من و همسرم سهم بیشتری می‌داد و ما هم همچنان برایش طلای تقلبی می‌فروختیم و امروز هم همراه زن و شوهری که تازه استخدام شده‌بودند برای فروش طلای تقلبی به این طلافروشی آمدیم که من دستگیر شدم، اما همسرم همراه آن‌ها فرار کرد. بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد یاشار متهم سابقه داری است که قبل از این چند باری به جرم‌های کلاهبرداری، جعل و ... دستگیر و روانه زندان شده است. بدین ترتیب مأموران پلیس پس از دستگیری همسر شهروز مخفیگاه یاشار را در حوالی شرق تهران شناسایی و وی را دستگیر کردند.

همسر شهروز در بازجویی‌ها اعترافات شوهرش را تأیید کرد و گفت از سوی یاشار برای فروش طلا‌های تقلبی استخدام شده بودند.

اعتراف متهم سابقه دار

یاشار هم در بازجویی‌ها با اعتراف به کلاهبرداری‌های سریالی در پوشش فروش طلای تقلبی گفت: چندسال قبل به جرم کلاهبرداری روانه زندان شدم تا اینکه اواخر تابستان سال قبل از زندان آزاد شدم. مهرماه سال قبل بود که با مرد طلاسازی در حوالی بازار تهران آشنا شدم که قرار شد او طلای تقلبی با روکش طلا بسازد و من هم به طلافروشان بفروشم. پس از این در فضای مجازی آگهی استخدام فروشنده دادم و تعدادی زن و شوهر جوانی که جویای کار بودند برای فروش طلا استخدام کردم.

بدین ترتیب هر چند وقت یک بار زن و شوهری را که نیاز شدیدی به پول داشتند با حقوق زیادی استخدام می‌کردم و به آن‌ها می‌گفتم که طلا‌ها تقلبی است، اما قابل تشخیص نیست و آن‌ها هم، چون دستمزد زیادی می‌گرفتند قبول می‌کردند و طلا‌های که در اختیارشان قرار می‌دادم در طلافروشی‌ها می‌فروختند. وی ادامه داد: فروشنده‌های من معمولاً در همه مناطق و محله‌های تهران طلا‌های تقلبی را می‌فروختند و پس از مدتی هم با آن‌ها تسویه حساب می‌کردم که شناسایی نشوند.

در حالی که تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد، کارآگاهان در تلاشند که مرد طلا ساز و دیگر متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار