کد خبر: 1003014
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شرایطی در حال اجراست که اخبار بسیار خوبی از استان‌ها به گوش می‌رسد.
حوريه ملكی
سرویس ایران جوان آنلاین: در چهارمحال و بختیاری ۶۹۰ بسته معیشتی در مناطق محروم عشایری استان توزیع شده و در آبیک قزوین هم در کنار سبد‌های غذایی، قرار است مجموعاً ۳۰ هزار افطار و غذای گرم در بین روزه‌داران و مردم توزیع شود. اما خبر مهم‌تر اینکه محصولات تولیدی بسیج در دوران کرونایی قابلیت صادرات دارند و به گفته رئیس سازمان بسیج اصناف، هم اکنون چندین کشور برای خرید ماسک‌های تولید شده این سازمان درخواست داده‌اند.

یکی از اقشاری که از کرونا آسیب زیادی دیدند، عشایر بودند. آن‌ها که بیشترین آمار تولید لبنیات و گوشت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، اکثر محصولاتشان را بدون بسته‌بندی‌های کارخانه‌ای به دست مردم می‌رسانند. به همین دلیل در دوران کرونایی با عدم استقبال بازار و افت شدید فروش مواجه شدند. بر همین اساس حمایت از آن‌ها در دستور کار استان‌هایی که عشایر در آنجا حضور دارند قرار دارد. در چهار محال وبختیاری و با شروع مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، ۶۹۰ بسته معیشتی در مناطق محروم عشایری استان توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه این ۶۹۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیون تومان است، می‌گوید: «این بسته‌ها شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، رب گوجه، ماکارونی و خرما و مواد بهداشتی می‌باشند.» سرهنگ ایزدی با بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه صحنه‌های زیبایی از ایمان والای مردم و خیرین را در این برهه تاریخی کشور رقم زده، تصریح می‌کند: «از ابتدای این طرح که از تدابیر پیامبرگونه مقام معظم رهبری می‌باشد این ناحیه بیش از ۱۲۸۵ بسته معیشتی شامل انواع مواد غذایی با همکاری سپاه استان و عنایت فرماندهی محترم سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) سردار اکبری در مناطق عشایری توزیع کرده است.» به گفته این مسئول، قبل از بسته‌های معیشتی، ۲۱۰۰ بسته بهداشتی نیز شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده، ژل بهداشتی و دستکش به ارزش ۱۴ میلیون تومان در مناطق عشایری توزیع شده است. ایزدی تأکید می‌کند: «رزمایش کمک مؤمنانه در کلیه مناطق عشایری استان با همکاری خیرین و حوزه‌های مقاومت بسیج عشایری همچنان ادامه دارد و ان‌شاءالله مرحله دیگر آن در ایام عید فطر برگزار می‌شود.»

۳۰ هزار وعده افطار برای نیازمندان

در استان قزوین و شهرستان آبیک سپاه کار ویژه‌ای کرده و توزیع ۳۰ هزار وعده افطار و غذای گرم در بین روزه‌داران آبیکی را در برنامه قرار داده و اجرایی کرده است. مسلم لطفی‌زاده فرمانده ناحیه امام صادق (ع) آبیک با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه می‌گوید: «با کمک مردم و امام جمعه با یک عزم جدی و عمومی در تحقق یک کار بزرگ و مثال‌زدنی و برای اینکه این حس خوب در کام مردم ما در ایام مبارک ماه رمضان ماندگار شود، خدمت‌رسانی می‌کنیم.» وی ادامه می‌دهد: «تا پیش از این رزمایش نسبت به شناسایی جامعه هدف و آسیب‌پذیر، در شهرستان و در دوران قبل و بعد از کرونا دچار مشکلات جدی شده بودند، بالغ بر ۸ هزار نفر از مردم نیازمند و آسیب‌دیده آبیک شناسایی شدند.» لطفی با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش در آغازین روز ماه مبارک رمضان ۳ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت، تصریح می‌کند: «در مرحله دوم نیز همین میزان خانواده که از قبل شناسایی شده بودند شامل این رزمایش شده و بسته‌های معیشتی بین آن‌ها توزیع شد.» فرمانده سپاه آبیک می‌گوید: «در این ایام ۱۱ آشپزخانه ایجاد کردیم که بالغ بر ۳۰ هزاروعده افطار و غذای گرم در بین روزه‌داران و مردم توزیع می‌کند.» به گفته لطفی، در آبیک تعدادی از نانوایی‌ها به طور رایگان نان را طبخ و بین مردم توزیع می‌کنند.

خارجی‌ها در صف خرید ماسک‌های بسیج

با اینکه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به وسعت ایران در حال اجراست و نظر‌ها را به خود جلب کرده است، نباید فراموش کنیم اقداماتی که در دوران کرونایی انجام شد و نه تنها آرامش را در کشور و میان مردم حفظ کرد، بلکه حالا بسیاری از محصولات سازمان‌ها و نهاد‌هایی که طی چند ماه اخیر تولید شده‌اند، طالبان خارجی هم پیدا کرده است. ماسک‌های تولیدی بسیج از جمله اقلامی هستند که حالا از طرف چند کشور درخواست‌هایی برای خرید آن‌ها وجود دارد. در همین رابطه رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه ماسک‌های تولید شده این سازمان هم اکنون قابلیت صادرات دارند، می‌گوید: «در حال حاضر چندین کشور برای خرید ماسک‌های تولید شده ما درخواست داده‌اند.» غلامرضا حسن‌پور با اشاره به حمایت این نهاد از ایده‌های برتر چالش کرونا عنوان می‌کند: «ایده پردازی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی از جمله موارد مورد توجه سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی است.» وی با تأکید بر لزوم فعالیت صاحبان ایده در حوزه مقابله با آسیب‌های اقتصادی کرونا خاطرنشان می‌کند: «از صاحبان ایده و اندیشه دعوت می‌کنیم تا ایده‌های خود در راستای مقابله با قاچاق ملزومات پزشکی، مقابله با بیکاری ناشی از شیوع کرونا را در چالش کرونا ثبت کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار