کد خبر: 1002858
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
فرمانده سپاه البرز در گفتگو با «جوان» اعلام کرد
رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که از ۲۳ فروردین ماه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج در کل کشور آغاز شد با ورود به مرحله دوم تعداد بیشتری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا را پوشش داده است.
ولی ابراهيمی
سرویس ایران جوان آنلاین: در استان البرز هم تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در دو مرحله در بین خانواده‌های محروم توزیع شده است و این حرکت خداپسندانه ادامه دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کمیت و کیفیت اجرای رزمایش و مراحل بعدی آن در البرز به سراغ سردار سیدیوسف مولایی فرمانده سپاه امام‌حسن مجتبی (ع) این استان رفتیم تا در گفت‌وگویی به بررسی موضوع بپردازیم.

سپاه البرز رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه را چگونه آغاز کرد؟

در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان و تدابیر مرکزیت کل سپاه، اقدامات مربوط به ساماندهی هدایای اقشار مختلف برای کمک به آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا را در دستور کار قرار دادیم که این کمک‌ها پیش از این نیز انجام می‌شد به طوری‌که تاکنون ۳۵۰۰ بسته کمک معیشتی از طریق سپاه البرز به بعضی از اقشار اهدا شد و ۲۱ هزار بسته کمک معیشتی نیز در نواحی سپاه و بسیج جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است و با شروع مرحله دوم رزمایش، کار از نظر وسعت و کیفیت تفاوت خواهد کرد. در نهایت برای دو مرحله در تمام شهرستان‌های استان بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی آماده و توزیع می‌شود.

این کمک‌ها شامل چه کسانی می‌شود و نحوه جمع‌آوری، توزیع و شناسایی افراد نیازمند به چه صورت انجام می‌شود؟

برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین شماره حساب‌هایی اعلام شده و در پایگاه‌های بسیج که مرکزیت این رزمایش هستند کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری می‌شود. قرارگاه‌های محله محور را محوریت اصلی اجرای این برنامه قرار داده‌ایم و این کار عملی نخواهد شد مگر در سایه کمک و همدلی مردم و خیرین که همیشه پشتیبان بوده و در صحنه بوده‌اند. با کمک خیرین ۵ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی در گام نخست تهیه و در آغازین روز‌های ماه مبارک رمضان توزیع شد، همچنین گام دوم این رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) شروع شده است.

کمک‌ها صرفاً در بخش مواد غذایی است یا اینکه ابعاد و بسته‌های دیگری را نیز شامل می‌شود؟

به دلیل نیاز اقشار آسیب‌پذیر جامعه به اقلام بهداشتی، تولید و توزیع روزانه ۷ هزار ماسک در کارگاه‌های خانگی استان البرز برای مقابله با کرونا نیز در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌ها و اقدامات مختلفی در سطح استان برای همراهی و کمک به کادر درمانی و قطع زنجیره ویروس کرونا توسط سپاه تدوین و اجرا شده است. طرحی که دارای چهار بخش تدوین شده و شامل پیشگیری، مقابله، تولید و توزیع اقلام مورد نیاز مبارزه با این ویروس در سطح استان است و در راستای ضدعفونی کردن معابر و مراکز پرتردد نیز جهادگران روزانه در چند شیفت برای سلامت مردم تلاش کردند.

در شهرستان‌های البرز، رزمایش با چه کیفیت و کمیتی پیگیری می‌شود؟

پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه»، بلافاصله قرارگاه جهادی مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان‌های مختلف البرز با محوریت امام جمعه، فرماندار و سپاه راه‌اندازی شده است و در نخستین مرحله از کمک‌های مؤمنانه، در شهر‌های استان این رزمایش با همان ابعاد و کیفیت انجام می‌شود که به عنوان مثال، ۲۱۰۰ بسته معیشتی به افراد آسیب‌دیده از کرونا و محرومان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان نظرآباد اهدا شده است و علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی، یک شماره حساب واحد برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعلام شد که در این حساب تاکنون حدود ۵۲ میلیون تومان واریز شده است.

مراحل بعدی اجرای این رزمایش به چه صورت خواهد بود؟

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا در مرحله دوم رزمایش ۱۵۰۰ بسته معیشتی را در بین خانواده زندانیان، معسرین سپاه، خانواده شهدای مدافع حرم و جانبازان و معلولان ضایعه نخاعی ساکن شهرستان نظرآباد توزیع کنیم و در مرحله سوم رزمایش در روز عید سعید فطر نیز همین تعداد بسته توزیع خواهد شد. هچنین صنوف آسیب‌دیده از کرونا همچون آرایشگر‌ها و آموزشگاه‌های رانندگی نیز در این طرح مدنظر قرار خواهند گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار