کد خبر: 1002857
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
ویروس پردردسری که بسیاری را خانه‌نشین کرد، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های دانشگاهی و دانشجویی را نیز به‌هم زد. مهم‌ترین آن‌ها لغو برگزاری کنکور‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ بود.
دلارام عبدزاده
سرویس جامعه جوان آنلاین: با توجه به آنکه شیوع کرونا توانایی برنامه‌ریزی کامل و دقیق روز‌ها و ماه‌های آینده را سلب کرده، تاکنون چندین بار زمان برگزاری آزمون‌های مهم سراسری کشور تغییر کرده است. در این گزارش به آخرین وضعیت زمان برگزاری آزمون‌های سرنوشت‌ساز دانشجویی می‌پردازیم.

آزمون سراسری ۹۹

با توجه به ادامه آموزش‌های مجازی آموزش و پرورش و مشخص نبودن پایان ترم تحصیلی دانش‌آموزان، زمان برگزاری کنکور سراسری که پیش از این قرار بود در تیرماه ۹۹ برگزار شود، مشخص نیست، اما مطابق تصمیمات گرفته شده حداکثر ۲۰ روز پس از پایان امتحانات مدارس این کنکور برگزار می‌شود. داوطلبان شرکت در کنکور ۹۹ که پیش از این موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند با توجه به اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور برای اعلام مهلت جدید ثبت‌نام در هفته آخر اردیبهشت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تعطیلی کلیه مراکز آموزش عالی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تعطیلی کلیه مراکز آموزش عالی آزمون دکتری سال ۹۹ صبح روز جمعه نهم خرداد برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی به پزشکی

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به شرایط کنونی و تعویق کلیه آزمون‌ها، آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در صورت مهیا بودن شرایط، در نیمه دوم مرداد ۹۹ برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری علوم پزشکی

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به شیوه الکترونیک در روز‌های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۹ در روز‌های ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

آزمون دستیاری پزشکی

دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی که قرار بود ۱۵ اسفند ۹۸ برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو و برگزاری آن به ۴ اردیبهشت ۹۹ موکول شده بود، اما طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مجدداً اعلام شد آزمون دستیاری در اردیبهشت ۹۹ هم برگزار نخواهد شد. آزمون‌های علوم پزشکی که به دلیل شرایط کرونا در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ لغو شده بود دوباره دچار تغییر شد و تقویم جدید پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا نهایی شد.

بر اساس تقویم جدید آزمون دستیاری پزشکی مجدد دچار تغییر شد و این بار زمان ۱۶ مرداد برای آزمون دستیاری اعلام شد.

همچنین آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی به دلیل همزمانی با آزمون دکتری تخصصی دانشگاه‌های غیرپزشکی با چند روز تأخیر در روز‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

آزمون فلوشیپ ۹۹

مرحله کتبی آزمون فلوشیپ امسال به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی در ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۹۹ و مرحله شفاهی در روز‌های ۲ تا ۴ تیرماه ۹۹ در یکی از دانشگاه‌های سطح تهران برگزار خواهد شد.

آزمون پذیرش دستیار دندانپزشک

سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیکی در ۱۷ شهر و ۱۹ حوزه امتحانی در پنج‌شنبه ۵ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود. داوطلبانی که در مهلت‌های مقرر موفق به ثبت‌نام نشدند می‌توانند روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت ۹۹ نسبت به ویرایش اطلاعات و ثبت‌نام مجدد اقدام کنند.

آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری

زمان برگزاری آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری- قوه قضائیه سال ۱۳۹۸ که پیش از این قرار بود نهم خرداد ۹۹ باشد به تعویق افتاده است و زمان جدید برگزاری آن متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

آزمون‌های بین‌المللی

کلیه آزمون‌های بین‌المللی در ایران شامل TOEFL, GRE General, GRE Subject, IELTS, Life Skills, UKVI تا ۲۰ ماه می ۲۰۲۰ برابر با ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد و زمان و نحوه برگزاری این آزمون‌ها متعاقباً از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

آزمون‌های علمی کاربردی

نظر به مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع این ویروس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، آزمون‌های پایانی پودمان دوره‌های علمی کاربردی به شیوه غیرحضوری که قرار بود در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شود، لغو شد و زمان برگزاری آن‌ها به شیوه غیرحضوری متعاقباً اعلام می‌شود.

آزمون زبان دکتری دانشگاه پیام نور

برگزاری آزمون زبان تخصصی دوره دکتری دانشگاه پیام نور ETPNU که برای ۳۱ فروردین ۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شده که دانشگاه پیام نور زمان جدید را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

آزمون‌های EPT

طبق اعلام مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مهلت آزمون‌های EPT و فراگیر مهارت‌های عربی مختص دانشجویان دوره دکتری تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد در روز پنجم اردیبهشت ۹۹ برگزار نشد و این آزمون‌ها مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در روز جمعه ۱۶ خرداد برگزار خواهد شد. طبق اعلام دانشگاه آزاد در صورتی که بر اساس شرایط و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییری در تاریخ برگزاری این آزمون‌ها ایجاد شود مراتب به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون المپیاد دانشگاه‌های علوم پزشکی

المپیاد علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم که پیش از این قرار بود در خرداد برگزار شود طبق اعلام مسئولان کمیته برگزاری یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با یک‌ماه تأخیر در ششم تیرماه ۹۹ برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار