کد خبر: 1002659
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
از روز شنبه هفته جاری مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه با توزیع یک میلیون بسته معیشتی در ۲۵ استان آغاز شد. حالا همه استان‌ها در تکاپو هستند تا در این مرحله از رزمایش هم مثل مرحله قبل به یاری خانواده‌های محروم و نیازمند و آسیب‌دیدگان از کرونا بشتابند. بر همین اساس ۱۰۰ هزار سبد غذایی در استان مرکزی، بیش از ۷۵ هزار بسته معیشتی در چهارمحال و بختیاری و ۲۵ هزار سبد هم در قزوین آماده و توزیع آن‌ها آغاز شد. این در حالی است که بسیج اصناف کشور هم مثل دیگر اقشار بسیج به میدان آمده و برای این مرحله از رزمایش ۱۷۱ هزار سبد غذایی تهیه کرده است.
سید احمد هاشمی اشکا
سرویس ایران جوان آنلاین: در استان مرکزی سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان در آغاز دومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه ضمن اشاره به سیاست‌گذاری آماده‌سازی ۱۰۰ هزار بسته در این طرح گفت: «تا به حال ۶۹هزار خانواده در کنار ۱۶ هزار نفر از مددجویان بهزیستی و ۴۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد شناسایی شده‌اند.» وی هدف از رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه را ترویج یک معروف برشمرد و ادامه داد: «کشور‌هایی که فرهنگ و داشته‌های مادی‌شان را به رخ ما می‌کشیدند امروز باید شاهد باشند ایران در محاصره اقتصادی و مشکلات ناشی از ویروس کرونا چگونه توانسته از پس این موضوع سربلند بر‌اید.» کریمی افزود: «تا به حال ۵۴ هزار بسته غذایی با هزینه‌ای بالغ بر ۵/۱۳ میلیارد تومان جمع‌آوری و در سطح استان توزیع شده است. در مرحله دوم رزمایش نیز ۲۶ هزار بسته در شهر‌های استان با کمک خیرین آماده شده که به صورت نمادین ۵ هزار بسته در مصلی اراک به نمایش در آمده است.» وی نقش خیرین، کارخانه جات، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، بنیاد مستضعفین و بسیاری از دستگاه‌ها را در این طرح برجسته دانست و خاطر نشان کرد: «در کنار مردم تا از بین رفتن این ویروس هستیم و با همدلی زیر خیمه ولایت کمک می‌کنیم چراکه هر اندازه که براساس وحدت کمک کنیم خداوند نیز عنایت می‌کند و برکت می‌دهد.»

کمک مؤمنانه چهار محالی‌ها با ۷۵ هزار سبد معیشتی

دومین مرحله رزمایش بزرگ مواسات و کمک مؤمنانه همزمان با سراسر کشور در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد چهارمحال وبختیاری نیز با حضور مسئولان ارشد استان آغاز شد. در همین رابطه دبیر استانی قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه از توزیع ۷۵ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد. سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌محمد اکبری در این مراسم با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، همچنین ۲ هزار و ۴۴۰ شهید استان چهارمحال وبختیاری، از همکاری بسیار خوب اصناف، اقشار مختلف بسیج، جمعیت هلال‌احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و... با قرارگاه استانی و قرارگاه‌های شهرستانی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تشکر کرد. فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) گفت: «بالغ بر ۴۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است. برآورد کمک‌های نقدی و غیرنقدی که به حساب‌های قرارگاه‌های شهرستانی و استانی واریز شده، مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که قطعاً کمک‌های بسیار زیادی نیز از سوی خیران به صورت گمنام بین مردم نیازمند خارج از حساب‌های قرارگاه واریز شده و بسته‌های مختلفی توزیع گردیده است.» به گفته این مسئول رزمایش تا زمانی که آسیب‌های ناشی از کرونا باقی است و خانواده‌های نیازمند که نتوانسته‌اند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند وجود دارند، ادامه خواهد داشت.

تهیه ۱۷۱ هزار بسته به همت بسیج اصناف
 
غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اصناف، بالغ بر ۱۷۱ هزار بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: «این رزمایش در بین همه اصناف کشور اجرا شده و البته این اقدامات از اسفندماه شروع شده بود که پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در آستانه ماه مبارک به اوج خود رسید.» وی با تأکید بر اینکه کسبه و بازاریان تهران هم در یک حرکت خودجوش به نیازمندان بسته‌های حمایتی اهدا می‌کنند، ادامه می‌دهد: «در این رزمایش ما به دنبال افراد آبرومندی هستیم که نیازشان را ابراز نمی‌کنند و بزرگان هر صنفی پس از شناسایی این افراد، با حفظ آبروی آنها، اقلام را تقدیم می‌کنند.»

عید فطر، مرحله سوم رزمایش در قزوین

قزوینی‌ها توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه را در برنامه قرار داده‌اند. سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه در این مرحله با همراهی مردم و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، دستگاه‌ها و خیرین، ۲۵ هزار بسته معیشتی آماده شده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به دست جامعه هدف برسد، گفت: «کمک‌های مردمی توسط نیرو‌های بسیج دسته‌بندی و آماده‌سازی شده است به خانواده‌های محترم جامعه هدف اعطا می‌شود.» وی ادامه می‌دهد: «این کمک‌ها با همراهی و یاری دستگاه‌های گسترده‌ای جمع‌آوری شده است؛ نهاد‌های مردمی ادارات و دستگاه‌های کشوری و لشگری و هر کسی که توانسته است نقش آفرین باشد در این موضوع یاری رسانده است.» به گفته این مسئول، مجموعه استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها در این موضوع ورود یافته‌اند تا ان‌شاءالله بتوانیم هم به مردم عزیز خدمت کنیم و هم فرمان رهبر معظم انقلاب را عملی نماییم. وی یادآور شد: «در مرحله سوم که همزمان با عید سعید فطر خواهد بود هم ۴هزار بسته معیشتی تهیه و در بین جامعه هدف توزیع می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار