کد خبر: 1002491
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
پاسدار شهید ابراهیم دریادل ۲۱ اردیبهشت ۶۱ در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: مرحله دوم رزمایش سراسری همدلی و کمک مؤمنانه، همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) با مشارکت خیرین، اصناف، ورزشکاران، هنرمندان و مداحان بسیجی از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد. با اینکه در مرحله اول این رزمایش اقدامات بزرگ و به یاد ماندنی زیادی انجام شد و قرار است در مرحله دوم هم بیش از یک میلیون بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان آماده و به دست نیازمندان برسد، اما در میان این کار‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد. درست مثل مادری که هزینه مراسم سالگرد شهادت فرزندش را به آسیب دیدگان از کرونا اهدا کرد.

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است، از روز گذشته و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) وارد مرحله دوم خود شد. در این مرحله از رزمایش قرار است یک میلیون بسته معیشتی در میان خانواده‌های محروم، اقشار کم‌درآمد و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شود که هر سبد به ارزش ۳۰۰ هزار تومان است.
اما آنچه که بیش از هر چیز دیگری نظر‌ها را به خود جلب می‌کند، بخشش‌ها و گذشت‌هایی است که در نقاط مختلف کشور و توسط افرادی رقم می‌خورد که نمی‌توان قیمتی برای آن‌ها گذاشت و بی‌تردید برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد. مثل مادر شهیدی که در شهرستان مراغه هزینه مراسم سالگرد شهادت فرزندش را در قالب ۶۰ هدیه نقدی به خانواده‌های ضعیف و آسیب دیده از کرونا هدیه می‌دهد.

اگر بگوییم امروز باید آذربایجان‌شرقی در صدر اخبار قرار گیرد، حرفی به گزاف نگفته‌ایم. جایی که مادر پاسدار شهید ابراهیم دریادل هزینه مراسم سی وهشتمین سالگرد فرزندش را به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اهدا کرد. این مادر خیرخواه در جهت لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری و برای حضور در رزمایش کمک مؤمنانه با هزینه مراسم سالگرد شهادت فرزندش برای ۶۰ خانواده کمک نقدی آماده و به آن‌ها هدیه کرد. پاسدار شهید ابراهیم دریادل در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۶۱ در سن ۱۹ سالگی با حضور در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شده است. نا گفته نماند مردم مراغه در دروان دفاع مقدس یک هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و امروز هم یکی از پیشروان رزمایش کمک مؤمنانه هستند.

۴۰ هزار بسته معیشتی آماده توزیع در سمنان

در کنار شاهکار‌هایی که مردم ایران برای یاری رساندن به همنوعان نیازمند خود رقم می‌زنند، در مرحله دوم رزمایش سراسری همدلی و کمک مؤمنانه، با مشارکت خیرین، اصناف، ورزشکاران، هنرمندان و مداحان بسیجی قرار است یک میلیون سبد معیشتی به دست خانواده‌های کم‌برخوردار برسد. در استان سمنان و در قالب مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه قرار است بیش از ۴۰ هزار سبد معیشتی در میان نیازمندان توزیع شود.

سرهنگ پاسدار علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا دشمنان سعی داشتند روحیه ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند و حکومت ایران اسلامی را ناتوان در مقابله با این ویروس نشان دهند، می‌گوید:، اما به گفته امام خمینی (ره) مردم ما بهترین مردم هستند و ایرانیان با شیوع ویروس کرونا به صورت خود جوش و گروه‌های جهادی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی یک پویش و رزمایش دیدنی را برای شکست این ویروس ایجاد کردند. وی ادامه می‌دهد: این رزمایش دو هدف حفظ سلامتی مردم و خدمت‌رسانی به مردم را دنبال می‌کرد و شناسایی مناطق آلوده و رفع آلودگی و خدمت به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا با همکاری و مساعدت مردم انجام شد که این شکوه حضور و همدلی ما را به یاد ایام دوران جنگ تحمیلی می‌اندازد که مردم جانانه برای شکست دشمن نقش بسزایی داشتند. معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح می‌کند: «با محوریت امامان جمعه و براساس فرمان مقام معظم رهبری رزمایش بزرگی به نام رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در کشور شکل گرفت که این مهم وحدت را نیز بین مردم محکم‌تر کرد. این رزمایش در استان سمنان و شهرستان‌ها نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و موسسات خیریه شکل گرفت و کمک‌های خوبی برای آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا جمع‌آوری شد.»

سرهنگ خالقیان می‌گوید: «در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان سمنان بیش از ۳۰ هزار بسته حمایتی توزیع شد و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز مرحله دوم این رزمایش با توزیع بیش از ۴۰ هزار سبد معیشتی انجام می‌شود.»

آغاز توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی در قم از مسجد جمکران

کمک‌های مؤمنانه قمی‌ها از شب ولادت کریم اهل بیت (ع) آغاز شد و براساس برنامه‌ها باید ۱۰ هزار بسته مواد غذایی میان خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شود. سرهنگ پاسدار مهدی کبیری‌پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن‌ابی‌طالب (ع) قم با اشاره به اینکه آیین توزیع سبد‌های معیشتی مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه ویژه ماه مبارک رمضان به‌صورت متمرکز هم راستا با سراسر کشور، همزمان با شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در شبستان کربلای مسجدمقدس جمکران برگزار شد، می‌گوید: «در این مرحله از رزمایش بیش از ۱۰ هزار بسته مواد غذایی به ارزش هرکدام ۳۰۰ هزار تومان در میان خانواده‌های آسیب دیده بر اثر کرونا و بی‌بضاعت توزیع می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه در طرح مواسات، توزیع بسته‌ها براساس بضاعت خانواده‌های نیازمند صورت می‌گیرد، ادامه می‌دهد: «در مرحله دوم تعدادی از این بسته‌های غذایی میان جامعه هدف مرحله اول و مابقی برای خانواده‌های شناسایی شده جدید توزیع خواهد شد.»

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی‌ابن ابی‌طالب (ع) قم با اشاره به نحوه توزیع این اقلام تأکید می‌کند: «میزبانی و مدیریت این مرحله به عهده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) خواهد بود و توزیع بسته‌ها نیز با محوریت حوزه سرزمینی این ناحیه صورت می‌گیرد.» در شهرستان راور کرمان هم به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه با تهیه و توزیع ۷۷۱ بسته معیشتی در میان نیازمندان آغاز شد.

محمدرضا محمدی‌زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان راور با بیان اینکه در رزمایش کمک‌های مؤمنانه مواسات و همدلی در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع) ۷۷۱ بسته معیشتی به ارزش ۲۸۵ میلیون تومان تهیه و بین خانوار‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود، می‌گوید: به فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه جهت حمایت از خانواده‌های مستمند و متأثر از کرونا شروع شده و این رزمایش همچنان با کمک خیرین، هیئت امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج ادامه خواهد داشت تا به فرموده امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ماه رمضان بیادماندنی را برای مردم رقم بزنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار