کد خبر: 1002470
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب:
عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، نحوه تعامل مجلس یازدهم با دولت را «به شکل قانونی» ارزیابی کرد و گفت: تکلیف رئیس و هیئت رئیسه مجلس یازدهم در صحن مجلس مشخص می‌شود، البته رایزنی‌ها و دید و بازدید‌هایی که پس از انتخابات انجام گرفته در جهت‌گیری و شناخت نمایندگان از هم و همچنین انتخاب گزینه ریاست مجلس مفید است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مهدی چمران روز گذشته در گفتگو با ایرنا درباره آمادگی منتخبان مجلس یازدهم و رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رئیس مجلس، اظهار کرد: طبیعی است که منتخبان برای آشنایی بیشتر به دیدن هم بروند، من در این روند دخالت نمی‌کنم ولی پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام حاکی از تعامل و تفاهم برای پیشبرد اهداف مجلس شورای اسلامی است.

نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی افزود: ایده‌آل ما شکل‌گیری مجلسی قدرتمند به لحاظ معیار‌هایی است که اکثریت منتخبان مجلس یازدهم در کلیات و اصول آن همراه و هم‌فکر هستند و انتظار داریم روند تشکیل مجلس طبیعی، با کمترین چالش و بیشترین بهره باشد. چمران درباره سفر‌های استانی محمدباقر قالیباف برای جلب آرای منتخبان برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم، گفت: این کار غیرقانونی نیست و برای تسهیل در شکل‌گیری مجلس یازدهم است. در گذشته چنین سفرهایی نبوده، ولی حالا انجام می‌شود و ممکن است در آینده تکرار نشود. یک منتخب مجلس تشخیص داده به استان‌ها سفر کند. ضمن اینکه از کجا معلوم که قالیباف برای ریاست و یا اهداف دیگر به استان‌ها می‌رود؟

این فعال اصولگرا با بیان اینکه تکلیف رئیس و هیئت رئیسه مجلس یازدهم در صحن مجلس روشن می‌شود، افزود: البته رایزنی‌ها و دید و بازدید‌هایی که طی روز‌های بعد از انتخابات صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد، در جهت‌گیری و شناخت نمایندگان از هم و همچنین انتخاب گزینه ریاست مجلس مفید است و باعث می‌شود وقت مجلس برای این امور گرفته نشود. چمران درباره نحوه مواجهه مجلس یازدهم با دولت، گفت: مجلس با دولت به‌شکل قانونی رفتار می‌کند. ضمن اینکه تعامل سازنده و تعاملی که در جهت منافع کشور و مردم را حتماً در دستور کار و عمل خود قرار می‌دهد. مجلس وظیفه نظارتی خود را باید در چارچوب قانون و بدون توقف انجام دهد.

رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران، شرایط کشور را با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأثیرات منفی بر اقتصاد و همچنین تحریم‌ها، شرایطی خاص ارزیابی کرد و یادآور شد: به همین دلیل نمایندگان مجلس با توجه به این شرایط باید مشکلات فعلی کشور را درک کنند. چمران یادآور شد: نمی‌دانم قالیباف رئیس مجلس می‌شود یا نه، من پیش‌گو نیستم بلکه منتظر می‌مانیم که در مجلس چگونه تصمیم‌گیری می‌شود و اکثریت چه کسی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار