کد خبر: 1002080
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء: ادامه زهکشی‌های اولویت‌دار استان گلستان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) انجام خواهد شد و قول مساعد می‌دهیم ماشین‌آلات و نیروی انسانی متخصص جهت اجرای این پروژه‌ها را در اختیار سپاه نینوا قرار دهیم
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در برخی استان‌ها که طی سال‌های اخیر دچار مشکلات و صدمات زیادی از حوادث طبیعی و غیر مترقبه شده‌اند، نه تنها توانسته کمک شایانی به آسیب‌دیدگان از این وقایع بکند، بلکه در کنار آنها، خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت و کسانی که به خاطر شیوع کرونا دچار مشکل شده‌اند را هم پوشش می‌دهد. گلستان از جمله این استان‌هاست که علاوه بر کمک‌های مؤمنانه‌اش به نیازمندان حالا فرمانده سپاه نینوای این منطقه دیدار‌هایی با مسئولان ارشد حوزه سازندگی و پیشرفت و آبادانی سپاه داشته تا توسعه اقتصادی و محرومیت‌زدایی در این استان را سرعت ببخشد.

در شهرستان‌های استان گلستان، کمک‌های مؤمنانه همچنان ادامه دارد و حالا تمام اقشار بسیج به همراه مردم و خیرین مشغول آماده کردن سبد‌های غذایی و توزیع آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار و خانواده‌های نیازمند می‌کنند. در راستای رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، در سپاه گرگان، بسیجیان و جهادگران این شهر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی مواد غذایی را آماده و در حال توزیع است که با اتمام آن وارد مرحله دوم این رزمایش خواهند شد. این در حالیست که تهیه و توزیع رایگان ۲۵۰ بسته معیشتی نیز توسط کانون بسیج مهندسین عمران گرگان صورت گرفته است.

براساس این گزارش، در راستای اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، تعداد ۲۵۰ سبد غذایی شامل اقلام و کالا‌های مورد نیاز خانوار‌ها با مساعدت مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان تهیه و توسط مهندسین بسیجی کانون بسیج مهندسین عمران گرگان در بین آسیب‌دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا توزیع شد. گروه جهادی کانون بسیج مهندسین عمران گرگان در نظر دارد در ادامه این رزمایش و با ورود به مرحله بعدی، یکبار دیگر کمک‌های مردمی و خیرین را بوسیله جهادگرانش به دست نیازمندان برساند. اما کمی آنطرف‌تر یعنی در کلاله و آق‌قلا هم توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج عمران این شهرستان‌ها انجام شد.

مهندسین بسیجی کانون‌های بسیج مهندسین عمران کلاله و آق‌قلا، در ادامه اجرای رزمایش کمک مؤمنانه به آسیب‌دیدگان کرونا، اقدام به تهیه و توزیع رایگان ۱۰۰ بسته معیشتی جمعاً به ارزش ریالی ۱۸ میلیون تومان در بین اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا کردند که در این اقدام جهادی، گروهی از مهندسین بسیجی مشارکت داشتند.

دیدار‌هایی برای توسعه اقتصادی گلستان

در گلستان و در دیدار فرمانده سپاه نینوای این استان با مسئولان ارشد حوزه سازندگی و پیشرفت و آبادانی سپاه، توسعه اقتصادی و محرومیت‌زدایی گلستان مورد بحث قرار گرفت. در دیدار سردار علی‌ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا با دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه، مشکلات پروژه زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مورد بحث قرار گرفت و سردار ملک شاهکوهی در این‌باره گفت: «ضروری است هرچه سریع‌تر مشکلات زهکشی‌ها انجام شود تا از وقوع مجدد سیل و سیلاب بر اثر بارش‌های سیل آسای فصلی جلو‌گیری کنیم.» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز بر حل هرچه سریع‌تر این موضوع تأکید کرد و اظهار داشت: «ادامه زهکشی‌های اولویت‌دار استان گلستان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) انجام خواهد شد و قول مساعد می‌دهیم ماشین‌آلات و نیروی انسانی متخصص جهت اجرای این پروژه‌ها را در اختیار سپاه نینوا قرار دهیم.» دکتر محمد ضمن اشاره به آخرین روند تکمیل پروژه سد نرماب مینودشت تأکید کرد: «در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت تمام سعی خود را به کار خواهیم بست تا ساخت سد را در اسرع وقت به اتمام برسانیم و خدمتی دیگر برای منطقه رقم زده باشیم.» بعد از آن، فرمانده سپاه نینوا در دیدار با سردار حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به گفتگو با ایشان پرداخت که سردار حزنی گفت: «تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در جهت پیشبرد پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان گلستان در دستور کار ما قرار دارد و هماهنگی لازم در خصوص واگذاری ۴۰۰ سری جهیزیه و ۳۸۰ سری کالا در استان گلستان انجام شده است.» سپس سردار ملک شاهکوهی به دیدار دکتر محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور رفت. فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان گلستان در این دیدار استفاده از ظرفیت و تجربه سازمان بسیج سازندگی را در پیشبرد پروژه‌های استان مفید دانست و گفت: «در زمینه سازندگی و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تجربه‌های خوبی در سیل سال ۹۸ داریم که باید آن را جزو پیشینه‌ای موفق به خاطر بسپاریم.»

دکتر زهرایی نیز بر ساماندهی و تقویت گروه‌های جهادی تأکید کرده و گفت: «ظرفیت هر پایگاه بسیج با یک گروه جهادی می‌تواند به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی هرچه بیشتر جامعه کمک کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار