کد خبر: 1001929
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
مجلس مسئولان مربوط در بخش‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها را احضار کند تا سرنوشت یک میلیارد یوروی تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا روشن شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مصطفی آقا میرسلیم، منتخب مردم تهران در مجلس آینده در گفتگو با راه دانا؛ با اشاره به گلایه وزیر بهداشت در خصوص عدم تخصیص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا که با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، گفت: اشراف به فضای درمانی و بیمارستانی کشور به خصوص در ایام بحران کرونا نشان می‌دهد مراکز درمانی در این ایام به دلیل تعطیلی کار عادی که می‌توانست برای آن‌ها درآمدزا باشد، با مشکلات مالی فراوانی مواجه شدند. وی افزود: علاوه بر این سازمان‌های بیمه‌ای نیز که موظف به پرداخت مبالغی به مراکز درمانی هستند چندین ماه این پرداختی‌ها را تخصیص ندادند که این امر مراکز درمانی را در اوج بحران کرونا با مصیبت مواجه کرد. بعد از اذن رهبری به برداشت یک‌میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی، وزیر بهداشت و کادر درمان دلخوش شدند که بتوانند از این مبلغ استفاده کنند. میرسلیم با بیان اینکه درخواست‌کننده تخصیص این مبلغ شخص رئیس‌جمهور است، تصریح کرد: به نظر نمی‌رسید در سازوکار صندوق مشکلی برای این تخصیص وجود داشته باشد، بلکه مشکل در اقدامات میانی است که باید سریع‌تر حل شود و این تخصیص صورت پذیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مبلغ یک‌میلیارد یورو رقم کمی نیست و معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان است، تأکید کرد: دولت باید پیگیر باشد تا موانع دیوان‌سالارانه از مسیر تخصیص این اعتبار برداشته شود. مجلس باید به این مسئله ورود کند و ببیند موانع تخصیص این تسهیلات کجاست؟ آیا برای کار‌های دیگری تخصیص داده شده که در ردیف مشکلات بودجه‌ای است یا در زمینه بهداشت و درمان صرف شده است؟!

وی تأکید کرد: مجلس مسئولان مربوط در بخش‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها را احضار کند تا روشن شود چرا هنوز مبلغ تسهیلات تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی به دست وزارت بهداشت نرسیده و سرنوشت این یک‌میلیارد یورو چه شده است؟

منتخب مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که مجلس آینده به طور جدی پیگیری خواهد کرد محل‌های اختصاص این یک میلیارد یورو و نحوه خرج کردن و نظارت بر آن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار