کد خبر: 1001780
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
پس از چند دور عملیات تروریستی داعش در عراق، ارتش این کشور با اتخاذ سیاست مشت آهنین دیروز رسماً عملیات «شیران صحرا» را برای تعقیب و شناسایی عناصر تروریستی در استان الانبار اعلام کرد که در ساعات اولیه آغاز این عملیات، نیرو‌های حشدالشعبی با درهم شکستن صفوف تروریست‌ها تعدادی از سرکرده‌های داعش را به هلاکت رساندند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عناصر داعش در هفته‌های اخیر با اجرای حملات تروریستی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در شهر‌های عراق بودند تا فضا را برای قدرت‌گیری مجدد خود فراهم کنند، اما نیرو‌های عراقی برای مقابله با گسترش دامنه این عملیات‌ها به سرعت وارد عمل شدند. فرماندهی مشترک نظامی عراق روز دو شنبه در بیانیه‌ای رسماً عملیات ویژه تعقیب بازمانده‌های داعش به خصوص در مناطق صحرایی که داعشی‌ها در آنجا مخفی شده‌اند را اعلام کرد. به گزارش شبکه السومریه، در این بیانیه آمده است: تحت نظر فرماندهی مشترک عملیات «شیران صحرا» برای جست‌وجوی مناطق وادی حوران، الحسینیات، الکعره، وادی الحلکوم تا مرز‌های بین‌المللی شروع شد. طبق این بیانیه، فرماندهی‌های عملیات الانبار، الجزیره، حشدالشعبی غرب الانبار، نیرو‌های حشد عشایری و ۹ محور دیگر با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی در این عملیات شرکت دارند. گروه اطلاع‌رسانی امنیتی بر اهمیت این عملیات تأکید کرد و گفت: «این عملیات به منظور تقویت امنیت و ثبات در این مناطق و تعقیب باقی‌مانده‌های داعش، گروه‌های تروریستی و مظنونان انجام می‌گیرد». عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق همچنین دستور افزایش تلاش‌های اطلاعاتی از طریق تعامل سریع و با دقت با اطلاعات امنیتی و به روز رسانی برنامه‌ها بر اساس چالش‌های پیش رو را صادر کرد. در همان ساعات اولیه عملیات شیران صحرا، یک تیپ از گروه‌های حشدالشعبی خودروی حامل مواد منفجره تروریست‌ها را منهدم کرده و سه سرکرده داعش را در منطقه المدهم به هلاکت رساندند. به گزارش شبکه العالم، احمد نصرالله، معاون حشدالشعبی در فرماندهی عملیات الانبار گفت: «این عملیات از هفت محور مهم و بر اساس اهداف ترسیم شده، آغاز شد که در محور نخست آن، فرماندهی عملیات الجزیره با لشکر ۷ حشدالشعبی از ساکنان استان الانبار شرکت دارد و هدف از این عملیات نابودی بقایای داعش است که هنوز در این مناطق فعالیت دارند.»

امریکایی‌ها باید خارج شوند

عملیات شیران صحرا درحالی کلید خورد که در هفته‌های اخیر، امریکا و سعودی‌ها با تقویت هسته‌های مخفی داعش، به دنبال احیای مجدد این گروه در عراق بودند، اما نیرو‌های امنیتی و گروه‌های مقاومت عراق، خود را برای هرگونه سناریویی آماده کرده‌اند. ارتش و فرماندهان حشدالشعبی که نسبت به دوران اشغال عراق توسط تروریست‌ها، قدرتمندتر شده‌اند بار‌ها اعلام کرده‌اند اجازه قدرت‌گیری تکفیری‌ها در عراق را نخواهند داد. استان الانبار اولین جایی بود که هسته‌های داعش از سوریه وارد آن شدند و زمینه را برای اشغالگری گسترده در عراق فراهم کردند و اخیراً نیز بالگرد‌های امریکایی تعدادی از عناصر فراری این گروه را از سوریه وارد عراق کرده‌اند تا بتوانند برنامه‌های شکست خورده را اجرایی کنند. در همین راستا، با افزایش تحرکات مشکوک امریکا در خاک عراق و پرورش دوباره تروریست‌ها، جنبش عصائب اهل‌الحق بار دیگر نیرو‌های امریکایی مستقر در این کشور را تهدید کرد. به گزارش سایت شفق نیوز، این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد: «پافشاری اشغالگران برای بقا در عراق مغایر با تصمیم ملت است که به تصویب پارلمان هم رسید. مصوبه پارلمان خواستار اخراج فوری نیرو‌های امریکایی است». این جنبش اعلام کرد: «ما بر اهمیت عبرت‌آموزی از تاریخ، بهره‌گیری از دروس، نخوردن فریب جنگ روانی و ایستادگی در برابر نفوذ اجتماعی دشمن تأکید می‌کنیم. ما فرزندان قهرمانان انقلاب بیستم هستیم و بیش از هر زمان دیگر عزم خود را برای احیای شکوه و عزت انقلاب بیستم با انقلاب بیست‌ودوم جزم کرده‌ایم.»

افزایش مخالفان الکاظمی

در آستانه برگزاری جلسه پارلمان عراق برای دادن رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف این کشور، جریان‌های سیاسی مخالف کابینه هم در حال افزایش است. ائتلاف الوطنیه، به ریاست ایاد علاوی روز دو شنبه تأکید کرد که به کابینه مصطفی الکاظمی رأی اعتماد نخواهد داد. این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ائتلاف الوطنیه همچنان تأکید دارد که باید مطالبات ملی که معترضان به خاطر آن، به میادین اعتراضات آمدند، در نظر گرفته شود». پایگاه خبری شفق‌نیوز به نقل از این ائتلاف گزارش داد: «در کابینه آتی عراق باید معترضان و سندیکا‌های شغلی نیز نماینده داشته باشند». این در حالی است که ائتلاف دوله‌القانون، به رهبری نوری المالکی هم روز یک شنبه اعلام کرد که به کابینه الکاظمی رأی اعتماد نخواهد داد. دوله‌القانون از ۳۲۰ کرسی پارلمان، ۲۶ کرسی و ائتلاف الوطنیه نیز ۲۱ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر، فراکسیون الفتح به رهبری هادی العامری هم در واکنش به چینش وزرای کابینه، برنامه دولتی الکاظمی را فاقد راه‌حل برای برون‌رفت از بحران‌های این کشور دانست و خواستار تغییر در آن شد. الکاظمی سومین فردی است که در ماه‌های اخیر برای تشکیل کابینه انتخاب شده، اما اختلافات بین احزاب سیاسی، مانع از تشکیل کابینه شده است. در واکنش به کارشکنی برخی جریان‌های سیاسی در تشکیل کابینه، شماری از جوانان عراقی علیه مانع‌تراشان تظاهرات برگزار کردند. به گزارش شبکه اسکای نیوز، در بیانیه صادره از سوی جوانان انتفاضه اکتبر آمده است: «تشکیل دولتی با شروطی غیر از آن چیزی که معترضان خواسته‌اند به معنای آمدن به خیابان‌هاست و این بار ما خشمگین‌تر و تظاهرات‌مان گسترده‌تر خواهد بود.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
امریکا در نفس های آخر عمر خود در منطقه خاورمیانه.....
به همین زودیها کشور عراق گورستان امریکائی ها خواهد شد.....
کتائب به تنهائی از پس شیر بی یال و دم ِ امریکا بر خواهد آمد.....
به امید پاکسازی نهایی منطقه از لوث وجود شیطان بزرگ ، امریکا

ان شاألله اربعین امسال بدون حضور امریکا برگزار می شود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار