کد خبر: 1001586
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
رئیس حوزه هنری استان اصفهان:
نشست همکاری های مشترک میان حوزه هنری استان اصفهان و دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با رویکرد استفاده از ابزارهای آموزشی مشترک و بهره مندی از تخصص ها و امکانات این دو سازمان در دو نوبت برگزار شد.

.به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری دو نشست با هدف همکاریهای مشترک و انعقاد تفاهم نامه با حضور دکتر بهزاد رضائی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری ، احمدرضا قاسمی رئیس اداره فرهنگ و دانشجویی دانشگاه، حجه الاسلام و المسلمین حسین معصوم زاده مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ، حسین خالقی پور معاون فرهنگی حوزه هنری و مهدی جبارزاع مدیر آموزش حوزه هنری و سایر مدیران دو مجموعه برگزار شد و پیرامون اهمیت و نقش و جایگاه هنر ارزشی در آموزش هنرمندان متعهد در اصفهان و لزوم توجه به نسل جوان گفت و گو به عمل آمد.

رئیس حوزه هنری ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف، تاریخی و رسالت حوزه هنری به تشریح فعالیت های واحدهای مختلف این مجموعه پرداخت.

وی با اشاره به لزوم همکاری های مشترک میان دستگاه های فرهنگی استان گفت: اگر دستگاه های فرهنگی و هنری با یکدیگر همسو شوند نتیجه این هم افزایی برآیندی چند برابر خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه هنری همیشه تفکر تعامل و همسوسازی بیشتر با مجموعه های فعال فرهنگی و هنری بوده است و خوشبختانه این تعامل و ارتباط برای انجام کارهای مشترک موجب شکل گیری فعالیت های موثر و مفید در رشته های مختلف هنری شده است.

وی ضمن بیان اهداف حوزه هنری در تعریف از این نهاد زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه هنری به عنوان یک مجموعه فرهنگی و هنری با زیربنای اندیشه دینی با دو رسالت تربیت هنرمند دینی و تولید آثار فاخر ارزشی و هنری در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی، ثبت تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس ، ادبیات، موسیقی و... بطور مستمر فعالیت دارد.

احمدی فر با اشاره به اینکه اندیشه دینی باید همزمان با رشد هنر، در هنرمند رشد و نمو یابد گفت: چنانچه اندیشه دینی از مراحل نخست آموزش هنر در هنرمندان تقویت شود ما در آینده شاهد شکل گیری تولیدات هنری فاخر با پشتوانه اندیشه ای خواهیم بود.

کما اینکه تمرکز هنر ایرانی و شیعی از دیرباز در استان و شهر اصفهان بوده است اما حق اصفهان و حق هنر ارزشی و شیعی بیشتر از این است و امیدواریم همکاری میان این دو نهاد فرهنگی موجب رخ دادن اتفاقات بزرگ فرهنگی شود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به تربیت سالانه ی نه هزار نفر از هنرجویان در دوره های کوتاه و فشرده مرکز آموزش گفت: یکی از اهداف و رسالت های حوزه هنری تربیت هنرمندان متعهد است که حوزه هنری در این امر به آموزش رشته های هنری مختلف می پردازد و در این زمینه جای رشته های نویی مانند تربیت مصاحبه گرتخصصی، تربیت نویسنده دفاع مقدس خالی است که امیدواریم با این همکاری اتفاق بیافتد.

دکتر بهزاد رضایی سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی نیز ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت: ما اصفهان را نصف جهان می نامیم اما به اندازه ی نصف خودش هم نتوانسته خود را بشناساند ما هنرهای فاخری داریم که نیازمند معرفی آن هستیم ولی در این زمینه تولیدات فرهنگی کمی داریم و باید سعی کنیم که آنها را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه دنیای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی در سراسر دنیا گسترده شده است افزود: فرزندان ما امروز با اطلاعات گسترده از شبکه های مختلف روبرو هستند که نیاز به محتوا و آموزش خوب در این زمینه دارند تا دچار شبیه خون فرهنگی نشویم. در زمینه تولید محتوا نیاز به تخصص و آموزش نیروی متخصص داریم .

وی ادامه داد: باید دید به چه اندازه توانسته ایم الگوهایمان را مطرح کنیم که انتظار داریم بچه هایمان از این الگوها استفاده کنند ، اگر ما می خواهیم اثرگذار باشیم باید کارهای ریشه ای و ماندگار انجام دهیم ،کارهایی که شاید ده یا بیست سال دیگر به سوددهی برسد اما اساسی و اثرگذار است.

رضایی با اشاره به اهمیت محیط سالم برای آموزش نسل جوان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که نسل امروز ما در دریایی شناور است و هرلحظه نیازمند متوسل شدن به دست آویزی است و ما باید با توجه به فرهنگ خودمان یک کشتی نجات برایشان آماده کنیم تا به هر تخته پاره ای وصل نشوند. ما باید یک محیط سالم بسازیم و آنان را هدایت کنیم تا راه درست را ببینند و برگزینند.

در ادامه آقای احمدرضا قاسمی با اشاره به امکان همکاریهای موثر با مجموعه حوزه هنری گفت: اگر با هم در انجام بسیاری از فعالیت ها یکی شویم می توانیم کارهای فراوان و اثرگذار در ارتقاء فرهنگ و هنر اصفهان انجام دهیم.

وی پیشنهاد برگزاری نشست های دیگر برای بررسی بیشتر زمینه های فعالیت های مشترک فرهنگی را داد و خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با همکاری با حوزه هنری استان اصفهان کارهای فرهنگی نو و خلاقانه ای را انجام دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی گفت: می توانیم اکنون با توجه به زمان قرنطینه و با استفاده از فضای مجازی به برگزاری مسابقات فرهنگی مشترک با حضور هنرجویان مراکز علمی و کاربردی بپردازیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: نیاز ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی آموزشی تولیدات محتوایی است، اکران فیلم های ارزشی و نیاز به ساخت پویا نمایی و انیمیشن سازی و فعالیت های مشترک در زمینه قرآن و عترت از مواردی است که ما با حوزه هنری اصفهان در این زمینه می توانیم همکاری کنیم.

حسین خالقی پور معاون فرهنگی حوزه هنری نیز پیشنهاد برگزاری کلاس های مجازی هنری برای دانشجویان علمی و کاربردی اصفهان را با توجه به زمان قرنطینه و در ایام مقابله با کرونا داد.

حجه الاسلام و المسلمین حاج حسین معصوم زاده نیز با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی با پشتوانه دینی و فرهنگی گفت: قصدمان این است که کار خوبی را از خودمان برجای بگذاریم و کاری کنیم تا در فرهنگ و هنر این شهر موثر واقع شود، انجام همکاریهای مشترک آموزشی نیازمند ارائه مباحث عمده و علمی می باشد. 

در پایان مقرر شد تفاهمنامه ای فیمابین دو دستگاه به امضا برسد و در اولین زمان ممکن اجرای برنامه های مشترک آغاز گردد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار