کد خبر: 1001152
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترامپ به دنبال ماجراجویی در منطقه است، تهدید‌های اخیر ترامپ مبنی بر هدف قرار دادن قایق‌های سپاه در خلیج فارس را اقدامی تبلیغاتی برای انتخابات امریکا عنوان کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، محسن رضایی در گفتگو با شبکه الجزیره به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه و جهان پرداخت و گفت: ما جنگی را با امریکا، آغاز نخواهیم کرد، اما پایان هر رویارویی و درگیری‌ای که ممکن است واشنگتن شروع کند با ماست. وی افزود: به زودی تحریم تسلیحاتی بین‌المللی تحمیل شده به ما پایان می‌یابد و پس از آن هیچ کس نمی‌تواند ما را از خرید اسلحه از بازار‌های بین‌المللی باز دارد.

محسن رضایی در این گفتگو که برای مخاطبان عرب زبان در سراسر دنیا پخش می‌شد، در پاسخ به سؤال مجری برنامه پیرامون حضور تحریک آمیز اخیر ناو‌های امریکایی در خلیج فارس و احتمال رویارویی نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: مشکلی که ما با فرماندهان امریکایی داریم این است که وقتی تعویض می‌شوند و فرماندهان جدید به منطقه می‌آیند، مخصوصاً در شمال خلیج فارس. به دلیل پیچیدگی‌ای که خود خلیج فارس دارد، معمولاً راه‌ها را درست انتخاب نمی‌کنند. چند سال پیش هم تعدادی از نیرو‌های امریکایی با قایق به جزیره فارسی نزدیک شدند و ما آن‌ها را دستگیر کردیم و البته بعد از چند روز آنان را آزاد کردیم. تفنگداران انگلیس هم چند سال پیش به سمت بندر ماهشهر آمدند. افراد تازه وارد راه‌ها را درست نمی‌روند. اخیراً هم همین‌طور شده بود که کشتی‌ها و قایق‌های شناسایی ما متوجه حضور ناو‌های امریکا در آب‌های متعلق به ایران می‌شوند. کشتی و قایق‌های ما به آن‌ها نزدیک می‌شوند و عبور می‌کنند. امریکایی‌ها تصور کرده بودند که قصد درگیری داریم، در حالی که یک برخورد کاملاً طبیعی بوده که امریکایی‌ها به دلیل اینکه توجیه نبودند و به منطقه شناخت نداشتند، توهماتی داشتند و بعد هم یک تهدید بی خودی کردند که ما هم جواب‌شان را دادیم و از این حادثه گذشتیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص تهدید‌های پوشالی رئیس جمهور امریکا علیه ملت ایران، گفت: آقای ترامپ را همه می‌شناسند. او قماربازی است که قیافه تهدیدآمیز می‌گیرد، اما بسیار از درون خالی است. بار‌ها توخالی بودن تهدید‌های ترامپ را در عمل مشاهده کرده ایم. بله اگر ایشان بخواهد جدی برخورد کند، برخورد ما بسیار شدید‌تر از عین الاسد است. ما در عین الاسد وقتی پایگاه امریکایی‌ها را هدف قرار دادیم، دو سه کشور دیگر هم بودند که از پایگاه‌های امریکایی‌ها، در آن کشورها، پهپادهایشان را فرستاده بودند و سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید مهدی المهندس را به شهادت رسانده بودند. ما آماده بودیم که پایگاه‌های امریکا در آن دو سه کشور دیگر را هم بزنیم. اما تصمیم گرفتیم که، چون این اولین برخورد ما با امریکایی‌ها است، فعلاً همین عین الاسد را که زدیم کافی است ولی اگر این بار امریکایی‌ها در خلیج فارس، بخواهند کاری را انجام دهند، ما هم امریکا را خواهیم زد و هم پایگاه‌هایی را که پرنده‌های امریکا از آن بلند می‌شوند، با وجود همه دوستی‌هایی که با کشور‌های دیگر داریم، خواهیم زد. این بار درگیری ما چند برابر شدیدتر از عین الاسد است. پاسخ ما خیلی جدی خواهد بود. رضایی در پاسخ به این سؤال که، چقدر امکان مواجهه نیرو‌های ایران و امریکا را در خلیج فارس جدی می‌بینید، پاسخ داد: ما قصد هیچ جنگی را نداریم ولی هیچ نگرانی نسبت به دفاع از خود هم نداریم. مطمئن باشید این بار اگر امریکایی‌ها کوچک‌ترین غلطی را بکنند آن موقع است که ایران حتی سلاح‌ها و ابزار‌های ناشناخته‌ای را به کار خواهد برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار