کد خبر: 1000673
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خبر داد:
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به دلیل شیوع کرونا از صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط و مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم حمایت می‌کند.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اعلام اينکه با توجه به شیوع کرونا و کاهش رونق کسب و کار به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و منع رفت و آمد میان استان‌ها، بنیاد برکت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارگاه‌های صنعتی و مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده توسط این بنیاد در مناطق محروم حمایت‌های لازم را به‌عمل می‌آورد، گفت:  بسیاری از کارگاه‌های کوچک و متوسط و مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در این روزها با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند که متاسفانه به آن‌ها توجهی نمی‌شود.

هادی جوهری بنیاد برکت با 360 بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه گذاری کرده است که تا به امروز و پس از طی دوران مشارکت، از 250 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وي درباره نحوه حمایت بنیاد برکت از بنگاه‌های کوچک و متوسط توضیح داد: بنیاد برکت از شرکت‌های مشارکتی خود که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند و متضرر شده‌اند، در قالب حمایت مالی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی پشتیانی می‌کند.

به گفته جوهري این مشارکت و سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از متضرر شدن بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت درنظر گرفته شده تا علاوه بر رونق مجدد تولید و کسب و کار، از اشتغال‌های ایجاد شده توسط این بنگاه‌ها نیز حمایت شود.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت افزود: بنیاد برکت سال‌هاست در قالب مدل اقتصادی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ایجاد فرصت‌های شغلی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی را در مناطق محروم کشور دنبال می‌کند.

جوهری اضافه کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز از بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارگاه‌های کوچک و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان پشتیبان طرح‌های خانگی در قالب تامین مالی، اعطای تسهیلات از طریق شبکه بانکی و ارائه خدمات کلینیکی کسب و کار حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که بنیاد برکت بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام حضرت امام(ره)، به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی‌کند، مدیریت اجرای مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور نیز به مانند سایر مدل‌های اشتغال‌زایی، با خود مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع 360 شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از 250 شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار