کد خبر: 1000584
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
فرماندار شهرستان میانه با اشاره به مشکلات شهرستان از لحاظ ارتباطات مخابراتی از جمله کاهش سرعت اینترنت اظهار کرد: باید با تبدیل ای دی اس ال به فیبر نوری به ارتقای سرعت اینترنت در شهرستان کمک کرد زیرا افزایش سرعت اینترنت از خواسته های اصلی مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در شرایط تعطیلی مدارس و دانشگاه ها است.

محمدرضا مشایخی  در دیدار با مدیر کل مخابرات آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان را توسعه شبکه مخابرات عنوان کرد و گفت: برای ایجاد خطوط جدید و نقل و انتقالات باید بستر و ظرفیت لازم در شهر میانه و شهرها و بخش های تابعه مهیا شود.

وی عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی از مناطق شهر میانه و همچنین در روستاها و راه های مواصلاتی شهرستان شامل جاده میانه- تبریز، میانه- خلخال و محور سرچم – اردبیل را از مشکلات ارتباطی شهرستان برشمرد.

مشایخی بر لزوم توسعه شبکه مخابرات در مناطق زلزله زده به موازات سایر خدمات از سوی ادارات خدمات رسان تاکید کرد و گفت: در ۵ سکونتگاه غیررسمی شهرستان و در هسته مرکزی شهر میانه در بحث انتقال و توسعه مشکل داریم.

مدیر کل مخابرات آذربایجان شرقی نیز، توسعه شبکه شهری و رسیدگی به وضعیت آن را از مهم ترین وظایف اداره مخابرات ذکر کرد و گفت: در توسعه شبکه شهری میانه بخشی از امور اجرایی به لحاظ محدودیت ها به اجرا نرسیده است که در جهت تکمیل این خدمات نیازمند مجوزهای شهرداری برای حفاری هستیم.

یوسف شکوری با اشاره به اولویت بندی توسعه شبکه شهری و روستایی افزود: در شهرستان میانه از ۳۳۰ روستای اعلام شده ۳۱۲ روستا دارای ارتباط مخابراتی بوده و در ۲۹۱ روستا تلفن ثابت منزل برقرار است و ۷۸ روستا نیز دارای اینترنت پرسرعت و ۲۰۹ روستا دارای پوشش تلفن همراه است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز دارای تلفن ثابت هستند که امیدواریم با همراهی و همکاری شهرستان بتوانیم در سریعترین زمان در تمامی روستاها توسعه شبکه اینترنت و نیز پوشش تلفن همراه را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر