کد خبر: 1000165
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰
دامنه سایت رسمی روزنامه ایران به آدرس iran-newspaper. com از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (اوفک) مصادره و مسدود شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در بخش مالک دامنه سایت روزنامه ایران که از هفته گذشته مسدود شده، نام OFAC Holding به ثبت رسیده است. در حال حاضر سایت روزنامه با آدرس irannewspaper. ir در دسترس است و پیگیری‌های حقوقی برای رفع انسداد و مصادره دامنه سایت در جریان است.

سایت iran-newspaper. com در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسیده و آرشیو روزنامه در سال‌های ۱۳۸۰ به بعد در آن قابل دسترس است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی امریکا (OFAC) یک آژانس اجرایی و اطلاعاتی مالی است که زیر مجموعه وزارت خزانه‌داری امریکا محسوب می‌شود و وظیفه آن برنامه‌ریزی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی امریکا است. اوفک پیش از این به بهانه اختیارات ضدتروریسم خود علیه نهاد‌های قانونی مالی، اجرایی و رسانه‌ای ایران اقدام کرده بود که مسدود کردن سایت روزنامه ایران با ۲۵ سال سابقه انتشار جزو آخرین اقدامات غیرقانونی این نهاد امریکایی است.

اقدام وزارت خزانه‌داری امریکا در حالی است که شعار دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها امریکا مبنی بر «جریان آزاد اطلاعات» سال‌هاست گوش فلک را کر کرده و آن‌ها به همین بهانه بسیاری از دولت‌های مستقل از سیاست‌های غرب را به انسداد آزادی شهروندان و حقوق بشر متهم و تحت تحریم قرار دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار