کد خبر: 1000082
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
سخنگوی حماس مخالفت بین‌المللی با اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره الحاق کرانه باختری را نشانه منزوی شدن آمریکا دانست و در ادامه اعلام کرد، ملت فلسطین این نبرد را به نفع خودش فیصله خواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، مخالفت بین‌المللی گسترده با اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تایید الحاق اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی، بر انزوای موضع متکبرانه آمریکا تأکید می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، «حازم قاسم» سخنگوی حماس تصریح کرد: اصرار آمریکا بر مواضع حمایتی‌‎اش از سیاست استعماری صهیونیستی، مشارکت عملی در تجاوز به حقوق ملت فلسطین است.

وی افزود: ملت مبارز فلسطین نبرد را به نفع خودش فیصله خواهد داد و اشغالگر و شهرک‌نشینانش را از تمام اراضی کرانه باختری بیرون خواهد کرد.

پامپئو طی اظهاراتی گفته بود: تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در نهایت به اسرائیل برمی‌گردد و واشنگتن موضع خود در این خصوص را به صورت غیرعلنی به دولت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

طرح ادعایی آمریکایی برای صلح پیشنهاد الحاق ۱۳۰ شهرک صهیونیستی به علاوه دره اردن را می‌دهد و طرف فلسطینی به شدت با آن مخالف است.

طی روز‌های گذشته طرف‌های مختلفی در جهان مانند ترکیه، فرانسه، اتحادیه اروپا و جمهوری ایرلند با این طرح مخالف کرده‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار