کد خبر: 999838
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه حفظ شان و منزلت ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و گفت: حکم روزه‌داری در روزهای کرونایی به طور کامل مشخص است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی  در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مراغه اظهار داشت: همانند سال های گذشته و به رغم شیوع کرونا در کشور،  موارد مربوط به ماه مبارک رمضان باید اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان مصونیت از عذاب الهی است، گفت: برای استقبال از این ماه باید خودمان را آماده کنیم و به امید خدا و به برکت این ماه، امیدواریم بیماری کرونا  نه تنها از کشور ما بلکه از تمامی بشریت رفع می شود.
وی افزود: فرصت این ماه را غنیمت شمرده، از گناهان گذشته توبه کرده و امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در اماکن عمومی هیچ کس حق روزه خواری ندارد و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ضروری است.
حمید شکری گفت: دستگاه های متولی با افرادی که تظاهر به روزه خواری کنند و از شرایط بحرانی و کرونایی سو استفاده کرده و در اماکن عمومی اقدام به روزه خواری کنند برخورد خواهد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: با جرایم مشهود از جمله روزه خواری در ماه مبارک رمضان برخوردی قاطع می شود.
نادر نجد گفت: در زمینه برخورد با جرائم مشهود در ماه رمضان ازجمله افرادی که قصد تظاهر به روزه خواری دارند شدیدا برخورد خواهد شد
وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، پلیس با این گونه افراد برخورد خواهد کرد و شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده جرائم ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین ساماندهی فضای مجازی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید رعایت اصول و اعتقادات اخلاقی را در فضای مجازی در نظر بگیریم.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در شرایط متفاوتی به دلیل بیماری کرونا ویروس قرار داریم و باید تمامی مردم برای رعایت موارد بهداشتی و حفظ جایگاه این ماه مبارک همکاری کنند.
موسی شعفی گفت: خوشبختانه با همدلی، تعامل و همکاری ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه جایگاه نخست استان را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر