کد خبر: 997721
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید شایعات درباره جدایی اسکوچیچ از تیم ملی صحت ندارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهدی محمدنبی درباره جدول زمان‌بندی اصلاح اساس‌نامه فدراسیون فوتبال گفت: امروز آخرین فرصت ارسال جدول زمان‌بندی اصلاح اساس‌نامه به فیفا بود که خوشبختانه چندین روز قبل در هیات رییسه مطرح و تایید شد. روز گذشته این جدول را برای بخش فدراسیون‌های عضو این نهاد ارسال کردیم.

وی ادامه داد: در این جدول زمان‌بندی ۲۰ موضوع مطرح شده که یکایک این موضوعات با تجربیات گذشته و الگو‌های موجود انجام شد. شروع این جدول با نگاه اعضای مجمع خواهد بود و ما مشارکت فعال آن‌ها درباره اصلاح این اساس‌نامه خواهیم داشت. آن‌ها می‌توانند پیشنهادات خود را درباره اصلاح اساس‌نامه مصوب سال ۹۰ ارسال کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: پیشنهادات در کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و اساس‌نامه استاندارد فیفا بررسی، پیش‌نویسی تهیه و سپس در هیات رییسه مطرح می‌شود. این مسائل به طور موازی برای اعضای مجمع هم ارسال می‌شود تا نظرات آن‌ها را برای مراحل بعدی داشته باشیم. با توجه به نشست‌هایی که سال گذشته با فیفا در فدراسیون فوتبال برگزار شده، برخی از مفاد مورد بازنگری و بررسی قرار می‌گیرد و در قسمت نهایی در مجمع فدراسیون فوتبال، علاوه بر اساس‌نامه باید آیین‌نامه انتخابات هم بررسی و تصویب شود.

نبی خاطرنشان کرد: در این جدول زمان‌بندی فیفا هم نظرات و پیشنهاداتی دارد. در این رفت و برگشت کار را به تعویق نمی‌اندازیم. حمع کردن تمامی موضوعات در فوتبال کشور توسط اساس‌نامه انجام می‌شود و حتما باید با قوانین داخلی کشور و مراجع بالادستی ما یعنی فیفا تطبیق پیدا کند. به هر حال کار آسانی نداریم. باید از پیشنهادات خوب استفاده کنیم؛ به شرطی که ایجاد هرج و مرج نکند.

او درباره جزییات این زمان‌بندی نیز گفت: یکی از موارد مطرح این بود که در فدراسیون فوتبال شفاف‌سازی نمی‌شود، اما باید این اتفاق بیفتد. این زمان‌بندی با تایید فیفا مصداق پیدا می‌کند و فعلا نمی‌توانیم جزییات آن را اعلام کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت و زمان بازگشایی لیگ برتر اظهار کرد: در تعلیق فوتبال چندین موضوع مطرح است. در ابتدا نظرات ستاد کرونا در ورزش مطرح است. سپس به نظرات فیفا توجه داریم و هم‌چنین از برگزار نکردن تمرینات تیم‌ها نیز غافل نیستیم. ما براساس نظرات این مراجع بالادستی در داخل و خارج از کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه زمانی مسابقات شروع و چه زمانی تمام شود و برای فصل بعد نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم. این مسائل در دستور کار هیات رییسه سازمان لیگ قرار دارد.

نبی درباره اظهارنظر حیدر سلیمانی، داور بازنشسته درباره این که باید چهار تیم برتر لیگ برتر برای تعیین سرنوشت مسابقات به رقابت بپردازند، گفت: فردی که این مصاحبه را انجام داده است مسوولیتی در سازمان لیگ ندارد و نقطه نظرات شخصی خود را عنوان کرده است. هیات رییسه سازمان لیگ هنوز جمع‌بندی نکرده است. متوجه نشدم وی بر چه اساسی این نظرات را بیان کرده است و شاید این یک پیشنهاد از سوی فردی بوده که مدتی در فوتبال حضور داشته است. سازمان لیگ متولی برگزاری لیگ است و هیات رییسه آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی درباره اخبار منتشر شده از برگزاری تمرینات برخی از تیم‌ها برخلاف مصوبه ستاد مقابله با کرونا، گفت: در هر صورت باهآقای سهیل مهدی عرض کردم که یک بررسی میدانی داشته باشند که آیا این اتفاق رخ داده است یا نه. یک سری سلسله مراتب وجود دارد. تاکید می‌کنم که تمرین تیم‌ها در چارچوب نقطه نظرات ستاد کرونا در ورزش ممنوع است. ما بررسی میدانی را انجام می‌دهیم و به بخش‌های مختلف ارجاع می‌کنیم که اگر صحت داشته باشد، از آن جلوگیری کنیم.

نبی درباره شایعه قطع همکاری با اسکوچیچ گفت: این مسائل صحت ندارد. او مرخصی گرفته و به شهر زاگرب رفته است. او به دلیل موضوع کرونا نتوانست به ایران بیاید. اگر شرایط عادی شود، او به ایران باز می‌گردد و تمرینات تیم ملی را ادامه خواهیم داد. اوایل اکتبر (اواسط مهر) تا نوامبر (آبان) ۴ مسابقه داریم. اسکوچیچ کماکان مربی تیم ملی است و تغییرات در این زمینه صحت ندارد.

او درباره این که آیا قرارداد اسکوچیچ تا تیرماه اعتبار دارد یا خیر؟ گفت: به دپارتمان تیم‌های ملی اعلام کردم که این موضوع را بررسی کنند و به من اطلاع دهند. هنوز قرارداد او را بررسی نکرده‌ام.

نبی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در واکنش به این که آیا اسکوچیچ قطعا در اکتبر و نوامبر سرمربی تیم ملی است؟ گفت: فدراسیون فوتبال همکاری با را او مصوب کرده است و ما تغییری نخواهیم داشت. قرارداد او امضاء شده و ما طبق آن عمل می‌کنیم
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار